اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

امروز خطر سوریه برای آمریکا از ایران بیشتر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: در برهه کنونی و با توجه به شرایط پیش‏‌آمده، تردیدی نیست که خطر سوریه امروز برای آمریکا از ایران بیشتر است.

امروز خطر سوریه برای آمریکا از ایران بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور شمار زیادی از مردم سمنان در مسجد امام این شهر برگزار شد، به وقایع چند روز اخیر در سوریه و اقدامات تروریستی انجام شده در این کشور اشاره کرد.

وی در همین ارتباط گفت: جرم سوریه که در زمان حاضر به شدت مورد دشمنی آمریکایی‏‌ها، انگلیسی‏‌ها و کشورهای متخاصم و دست‏‌نشانده غرب نظیر عربستان قرار دارد و به آن حمله می‏‌شود، این است که از ایران اسلامی حمایت می‏‌کند.

امام جمعه سمنان افزود: مقامات ارشد سوریه حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران، مقاومت حزب‏‌الله لبنان و همچنین مردم فلسطین که بی‏‌گناه و مظلومانه در غزه به خاک و خون کشیده می‏‌شوند، اعلام کرده‏‌اند و همین امر غضب غرب را برانگیخته است.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود انفجار اخیر در دمشق و کشته شدن شمار زیادی از مردم و نیروهای ارشد سوری را یادآور شد و گفت: این انفجار و دلایل روی آوردن غرب به این قبیل تحرکات بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: آمریکا، اسرائیل، انگلیس، عربستان و ترکیه در برهه کنونی فشارهای خود را بر دولت و ملت سوریه افزایش داده‏‌اند و به شیوه‏‌های مختلف از حوادث تروریستی در این کشور حمایت می‏‌کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه باید به ابعاد برخورد خصمانه با سوریه و اقدامات تروریستی در این کشور پرداخته شود، اظهار داشت: نخستین دلیل که به ذهن می‏‌رسد، حمایت این کشور در سال‏‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ایران است.

شاهچراغی افزود: دومین دلیل این اقدامات این است که اخیراً در سخنان سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت اسلامی لبنان شاهد بودیم که حمایت سوریه از مقاومت اسلامی در جنگ‏‌های 33 روزه و 22 روزه اعلام شد.

سخنان نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان امروز در حالی مطرح شد که یک کارشناس سوری در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: رویدادهای سوریه، جنگ دیکته شده آمریکا علیه این کشور است که با حمایت مالی کشورهای عربی و توسط مزدوران اجرا می‌شود.

محمد سلیمان کارشناس مسائل سیاسی سوریه با اشاره به اینکه رویدادهای سوریه جنگ تمام عیار علیه نظام و مردم این کشور است افزود : این جنگ توسط آمریکا دیکته شده و با برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی و اموال کشورهای عربی و توسط مزدوران خود فروخته دنبال می‌شود که هیچ ارتباطی به اسلام ندارند و وابسته به وهابی‌ها و تکفیری‌ها هستند.

سلیمان اظهارداشت: آمریکا و اروپا و وابستگان آن‌ها اعم از عرب‌ها و کشورهای منطقه‌ای در حد امکان تلاش می‌کنند که از نظر سیاسی از طریق شورای امنیت سوریه را تحت فشار قرار دهند‌، افزون براینکه در صدد اعمال فشار بر دمشق از راه نظامی هستند تا بنیان کشور را به نفع رژیم صهیونیستی تخریب کنند.

سلیمان ادامه داد: علی‌رغم همه این حملات، ‌‌سوری‌ها همچنان مقاوم و استوار هستند و در برابر توطئه‌ها ایستادگی خواهند کرد.

وی از مواضع طرف‌ها و کشورهایی که از سوریه در مقابله با بحران کنونی حمایت می‌کنند مانند ایران، روسیه، چین و حزب‌الله قدردانی کرد.

سلیمان اظهار داشت این طرف‌ها واقعیت اوضاع در سوریه را درک می‌کنند و به مقاومت و پایداری مردم و مسئولان و ارتش این کشور تکیه کرده‌اند.

وی گفت: اتحادیه عرب و کشورهای عربی به جای کمک به سوریه برای حل بحران، در صدد تضعیف این کشور و ضربه زدن به آن هستند.

محمد سلیمان اظهار داشت سوری‌ها از صدور هرگونه قطعنامه‌ای برای قرار گرفتن کشورشان تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل که غربی‌ها و هم پیمانان آن‌ها از آن دم می‌زنند، بیمی ندارند.

وی تاکید کرد که سوریه می‌تواند با همه سناریوها و طرح‌هایی که علیه این کشور تهیه شده است، مقابله کند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول