اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

نظارت بر بازار و برخورد با محتکران مهم‌ترین وظیفه مسئولان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: نظارت بر بازار و برخورد با محتکران مهم‌ترین وظیفه مسئولان در ماه رمضان است.

نظارت بر بازار و برخورد با محتکران مهم‌ترین وظیفه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک فرا رسیدن ماه رمضان اظهار داشت: رمضان ماه تقوا، ماه مسجد و عبادت، ماه تبلیغ، ماه فقرزدایی، ماه مهربانی و ماه پالایش جسم و جان است.

وی با بیان اینکه هر کس به اندازه ظرفیت خود باید از این ایام بهره ببرد افزود: بهترین وظیفه انسان در این ماه مبارک، خودسازی معنوی است.

امام جمعه برازجان با اشاره به بیانات پیامبر اسلام(ص) در مورد ماه رمضان خاطر نشان کرد: شبهای رمضان بهترین شبها و روزهای این ماه نیز بهترین روزهاست و تمام لحظات رمضان در واقع بهترین لحظات است و خواب انسان نیز در این ماه عبادت است.

مصلح تصریح کرد: توفیق تلاوت قرآن در رمضان امری مبارک است که باید نهایت استفاده را از آن ببریم.

وی اضافه کرد: یاد کردن از گرسنگی قیامت، صدقه دادن به نیازمندان، تکریم و مهرورزی با صغار، صله ارحام، کنترل و مهار زبان و چشم و گوش، مهرورزی نسبت به ایتام، توبه از گناهان، دعا کردن هنگام نماز و استغفار کردن هنگام نماز از جمله اعمالی است که در رمضان اجر و ثواب زیادی دارد.

امام جمعه برازجان یادآور شد: سبک کردن گناهان با سجده‌های طولانی، افطار دادن به روزه‌داران، خوش‌اخلاقی با مردم، خواندن نمازهای مستحبی و صلوات فرستادن بر محمد(ص) و آل محمد(ص) نیز از جمله اعمالی است که مورد تاکید قرار گرفته است.

مصلح بر لزوم اهتمام به ترویج شعارهای دینی و مذهبی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، رسیدگی به ایتام، رعایت حرمت و شأن رمضان، تعطیل کردن غذاخوری‌ها و اطعام ایتام از مهم‌ترین مسایلی است که در رمضان اهمیتی دوچندان دارند.

وی خواستار برخورد نیروی انتظامی با حرمت‌شکنان رمضان شد و افزود: کسانی که به مقدسات مسلمانان توهین کنند و حرمت رمضان را نگه ندارند باید توسط نیروی انتظامی برخورد قاطعی با آنها انجام شود.

مصلح بر لزوم نظارت جدی مسئولان بر بازار تاکید کرد و گفت: برخورد با احتکارکنندگان باید در دستور کار مسئولان در این ماه قرار گیرد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم در تامین مایحتاج خود با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه برازجان در ادامه به حوادث اخیر سوریه اشاره کرد و اذعان داشت: همدستی آمریکا و عربستان برای تضعیف سوریه مشهود است و این 2 کشور با توجه به اینکه می‌دانند سوریه خط مقدم مقاومت است بر علیه این کشور مسلمان اقدام می‌کنند.

مصلح به قتل عام مسلمانان و نسل‌کشی در میانمار اشاره کرد و افزود: طی یکسال اخیر بیش از 52 هزار مسلمان در این کشور توسط ارتش و بواییان به قتل رسیده و هزاران مسلمان نیز آواره شده‌اند و مدعیان حقوق بشر در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.

وی بیان کرد: برخورد دوگانه مدعیان حقوق بشر در این رویدادها نمود پیدا می‌کند و مسلمانان باید اعتراض کنند تا شاهد کشتار مسلمانان در این کشور نباشیم.

امام جمعه برازجان همچنین به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در 5 مرداد 58 اشاره کرد و یادآور شد: در 5 مرداد 58 و به دستور امام خمینی(ره)، نخستین نماز جمعه توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی اقامه شد و نماز جمعه همواره برکات و خیرات زیادی برای کشور و نظام در بر داشته است.

مصلح گفت: نماز اهمیت زیادی دارد و سبک شمردن نماز نشانه نفاق است و اهمیت نماز جمعه به حدی است که حتی سفر نیز باید به خاطر آن ترک شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه کفاره گناهان است خاطر نشان کرد: باید از یک روز قبل برای نماز جمعه آماده باشیم تا ثواب بیشتری به ما برسد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول