اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست کارگروه همکاری‌های مشترک بین منطقه‌ای ایران و روسیه انجام شد

پیشنهاد تاسیس بانک بین‌المللی برای تسهیل مبادلات تجاری ایران و روسیه

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به مشکلات موجود بر سر راه مبادلات ارزی ایران و روسیه، تاسیس بانک بین‌المللی بین منطقه‌ای می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

پیشنهاد تاسیس بانک بین‌المللی برای تسهیل مبادلات تجاری ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در اختتامیه اولین نشست کارگروه همکاری‌های مشترک بین منطقه‌ای ایران و روسیه، با تاکید بر تسهیل مبادلات تجاری و انتقال آسان ارز بین تجار و بازرگانان دو کشور، افزود: ایران و ترکیه در خصوص معامله با ارز دو کشور تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند و مشابه این اقدام می‌تواند بین ایران و روسیه نیز صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی منطقه آزاد ارس و نرم‌افزارهای تعریف شده برای تجارت در این منطقه می‌تواند در موضوع تشکیل بانک منطقه‌ای و تسهیل روابط اقتصادی و تجاری دو طرف موثر باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس بازرگانان جاده ابریشم در تبریز اظهار داشت: نتایج این اجلاس برای عموم کشورهای شرکت‌کننده در آن، بسیار باارزش بود و با بهره‌گیری از توافقات حاصل شده در این اجلاس خواهیم توانست از ظرفیت راه ابریشم برای توسعه اقتصادی کشورهای واقع در این مسیر بهره ببریم.

وی پیشنهاد کرد: اجلاس مشترک بازرگانان ایران و روسیه نیز با هدف تشریک مشاعی بین مقامات مسئول و فعالان اقتصادی و تجاری استان‌های عضو فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

بیگی با اشاره به فعالیت‌های مشترک آذربایجان‌شرقی و روسیه در حوزه صنعت و معدن، آمادگی این استان را برای در اختیار گذاشتن امکانات نمایشگاهی جهت برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی، اقتصادی و تجاری طرف روس اعلام کرد.

وی همچنین استفاده از قابلیت خواهرخواندگی تبریز و "قازان" و ظرفیت‌های فرهنگی دو طرف را برای برگزاری آیین‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی و المپیادهای علمی بین ایران و روسیه مورد تاکید قرار داد.

ناکارآمدی تلاش‌های نظام سلطه برای به انزوا کشیدن ملت ایران

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تعاملات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، نشانه‌ای از ناکارآمدی تلاش‌های نظام سلطه برای اعمال اراده خصمانه و به انزوا کشیدن ملت ایران است.

بیگی ، با بیان اینکه دستاوردهای اقتصادی جمهوری اسلامی حاکی از روند پرشتاب توسعه در کشور است، افزود: برگزاری این نشست نشانه اهتمام مسئولان دو کشور برای افزایش تعاملات اقتصادی فی‌مابین است و باید از اراده بالای دو طرف در مسیر توسعه مناطق بیشترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به سابقه دیرینه روابط آذربایجان‌شرقی با فدراسیون روسیه گفت: تبریز و آذربایجان از گذشته‌های دور شاهد حضور تجار روس در بازارها و پروژه‌های مختلف خود بوده است.

بیگی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی ایران و روسیه، ظرفیت‌های اقتصادی این دو کشور را مکمل همدیگر قرار داده، افزود: بر اساس تاکید رییس جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جایگاه آذربایجان‌شرقی در مسیر ارتباطی ایران و روسیه، این استان تفاهم‌نامه‌های متعددی را با استان‌ها و مناطق روسیه به امضا رسانده است.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین آذربایجان‌شرقی و پنج منطقه فدراسیون روسیه اشاره و تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی صرفنظر از جایگاه ویژه در شمال‌غرب کشور به عنوان مرکز اقتصادی و تجاری و سیاسی، به جهت ارتباط گسترده با کشورهای همسایه و آسیای میانه، از یک جایگاه ویژه فرامرزی نیز برخوردار است.

بیگی سهم آذربایجان‌شرقی از صادرات غیرنفتی ایران را ده درصد اعلام کرد و افزود: این استان قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در حوزه تولید و زیرساخت‌ها دارد و ما توانسته‌ایم از تمام این قابلیت‌ها برای توسعه و رونق اقتصادی استان استفاده کنیم.

نخستین نشست کارگروه همکاری‌های مشترک بین منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بعدازظهر امروز با امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های فی‌مابین در تبریز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ر10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول