اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ارتباط دهیاران و مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباطات میان دهیاری‌ها و مسئولان استانی و کارگروه‌های استانی و شهرستانی کم بوده و باید تقویت شود.

ارتباط دهیاران و مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد امروز در همایش دهیاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دهیاران اصلی‌ترین عامل در روند توسعه و شتاب بیشتر روستاها در رسیدن به استقلال و خودکفایی هستند.

وی افزود: مسئولان باید به خواسته‌های دهیاری که قصد انجام برنامه‌ریزی در راستای فعالیت‌های عمرانی و پیشرفت یک روستا را دارد، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نیکزاد شاخصه اصلی و پیش‌نیاز توسعه و پیشرفت را اشراف کامل بر منطقه دانست و تصریح کرد: دهیاران به دلیل همنشینی و زندگی با مردم در روستا باید با تحقیق و بررسی بر تمامی رویدادها و اطلاعات روستا آگاهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از ما مسئولان تاکنون نتوانسته‌ایم از امکانات موجود بهره‌برداری لازم را در راستای رفاه حال مردم داشته باشیم، اذعان داشت: باید با برنامه‌ریزی مؤثر و شناسایی فرصت‌ها به روند توسعه و پیشرفت شتاب بیشتری داده شود.

وقتی ما بوعلی‌سینا را داشتیم اروپایی‌‌ها در توحش زندگی می‌کردند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ایران اسلامی امکانات و استعدادهای مطلوبی وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد، عنوان داشت: گشایش در کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمانی محقق می‌شود که نیازی به فروش نفت وجود نداشته باشد.

نیکزاد اذعان داشت: برای رسیدن به این موضوع آرمانی باید از امکانات موجود نهایت استفاده صورت گیرد.

وی گفت: وقتی ما ابوعلی سینا را داشتیم اروپایی‌هایی که در حال حاضر ادعای پیشرفت و توسعه را دارند در توحش زندگی می‌کردند و آمریکایی‌ها جایگاهی نداشتند و این حقیقتی است که در تاریخ ثبت شده است.

نیکزاد با اشاره به قابلیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در صنعت کشاورزی یادآور شد: بیش از 10 درصد آب کشور در این استان وجود دارد و با این قابلیت و با توجه به خاک حاصلخیز این استان، باید دارای سهمیه 10 درصدی در شیلات و باغداری کشور باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هنوز نتوانسته‌ایم از قابلیت‌های موجود استفاده لازم را ببریم که حتی این استان در برخی از سرفصل‌ها سهم یک درصدی را هم ندارد.

نیکزاد بیان داشت: ارتباطات میان دهیاری‌ها و مسئولان استانی و کارگروه‌های استانی و شهرستانی کم بوده و باید تقویت شود.

وی از مسئولان خواست تا ارتباط خود را با بخشداران و دهیاران روستاها قوی‌تر کرده تا دهیاران بتوانند از این طریق موضوعات، توانمندی‌ها و مشکلات روستای خود را انتقال دهند.

نیکزاد با بیان اینکه بیشترین تمرکز مسئولان بر اقدامات عمرانی است، تصریح کرد: در نقاط مختلف شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد کارهای بسیار خوبی می‌توان در زمینه مسائل فرهنگی، ورزشی، تفریحی، رفاهی، مذهبی انجام داد که اقدامات صورت‌گرفته تاکنون کافی نبوده است.

لزوم بهره‌گیری مطلوب از اعتبار 910 میلیارد ریالی بخش کشاورزی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت اقدامات در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی در این استان را بسیار بالا دانست و افزود: مسئولان و دهیاران باید با توجه به اینکه هر منطقه شرایط خاص خود را دارد، در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

نیکزاد با اشاره به اختصاص اعتبار 910 میلیارد ریالی به توسعه بخش کشاورزی و توسعه فعالیت‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، خطاب به دهیاران گفت: دهیاران باید از اعتبارات کشاورزی در راستای توسعه و پیشرفت روستاها نهایت استفاده را ببرند.

وی جیب مردم را منبع مالی بی‌منت و پایدار این اعتبار عنوان کرد و ابراز داشت: کشاورزان و روستائیان با استفاده از خدمات و اعتبارات دولت می‌توانند به پیشرفت و کسب درآمد در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته بپردازند و با همکاری و کمک به همدیگر از طریق کمک‌های مالی همگانی در توسعه روستاها گام‌های مؤثری بردارند.

نیکزاد با بیان مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و با اشاره به پرداخت دو سوم مبلغ بیمه روستائیان توسط دولت از مسئولان، دهیاران و شوراهای روستاها خواست تا با اطلاع‌رسانی دقیق و منطقی روستائیان را از مزایای این طرح آگاه کنند.

وی از طراحی نرم‌افزار شناسنامه روستاها خبر داد و افزود: فرم اطلاعات کلی روستاها در حال تهیه و تکمیل است که با همکاری دهیاران، بخشداران و فرمانداران این اطلاعات و آمار باید به روز رسانی شده و آخرین اطلاعات و تغییرات مربوط به روستائیان در آن ثبت شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: با ورود به این آمار و ارقام می‌توانیم با انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر امکانات مناسب و مطلوبی را برای روستائیان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول