اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی خیرآباد:

مردم خیرآباد مخالف طرح الحاق به جنوب سمنان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی خیرآباد از تهیه طرح توجیهی ارتقای خیرآباد خبر داد و گفت: مردم خیرآباد مخالف اجرای طرح الحاق به جنوب سمنان هستند.

مردم خیرآباد مخالف طرح الحاق به جنوب سمنان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عین‏‌الله عرب صبح امروز در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی خیرآباد با نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی که به منظور پیگیری مسائل و مشکلات موجود برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای خیرآباد حق مسلم مردم بوده و موافقت‏‌هایی نیز در سال‏‌های گذشته با اجرای این طرح انجام شد و تاکنون برای آن هزینه‏‌های مادی و معنوی بسیاری شده است.

وی تصریح کرد: طرح توجیهی ارتقای خیرآباد تهیه شده و استانداری سمنان نیز آن را تایید و به تهران ارسال کرده است اما متاسفانه پس از مدتی، این طرح برگشت خورد.

رئیس شورای اسلامی خیرآباد با بیان اینکه در راستای رفع ایرادهای گرفته شده بر این طرح، از دو سال قبل اقدامات لازم انجام شده است، اضافه کرد: متاسفانه سه ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و در کمتر از 10 روز مطرح شد که بحث ارتقا دیگر مدّنظر نیست و باید طرح الحاق خیرآباد به جنوب سمنان پیگیری شود.

عرب با بیان اینکه به همین شکل خیرآباد به عنوان یکی از محلات سمنان مطرح شد و این امر با واکنش شدید مردم همراه بود، اظهار داشت: در جلسات متعددی، از طرح ارتقای خیرآباد دفاع و همان زمان امور مربوط به این طرح به استانداری سمنان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه مطالبات اجتماعی مردم در این حوزه به‏‌حق است و استاندار سمنان نیز دستور داده است تا این طرح به طور مجدد از سوی فرمانداری سمنان مورد بررسی قرار گیرد، گفت: قرار شده تا خیرآباد به صورت شهر مستقل مطرح شود و این طرح در شورای اداری نیز به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اسلامی خیرآباد با بیان اینکه ارتقای خیرآباد در وزارت کشور معطل مانده است، افزود: متأسفانه کارها در این بخش نظام‏‌مند نیست و با وجود اینکه سه سال از زمان اعلام این طرح می‏‌گذرد، هنوز نتیجه مشخصی از آن به دست نیامده است و مردم خیرآباد می‏‌خواهند که طرح ارتقا، قبل از پایان عمر دولت دهم به نتیجه برسد.

* پل خیرآباد با هیچ‏یک از اصول فنی سازگاری ندارد

رئیس شورای اسلامی خیرآباد همچنین با بیان اینکه راهی در گذشته برای تردد مردم خیرآباد وجود داشت که بسیار مطلوب بود، گفت: راه‏بندی ریل قطار که قبل از این در خیرآباد مورد استفاده مردم قرار می‏‌گرفت، بسیار خوب بود.

عرب افزود: علی‏رغم وجود تقاطع غیر هم‏‌سطحی با راه‏‌آهن در این راه، هیچ حادثه‏‌ای در این مسیر رخ نمی‏‌داد؛ اما پس از اینکه پل خیرآباد احداث شد تا به اصطلاح مردم در آسایش باشند، شاهد هستیم که این پل به دلیل مشکلاتی که دارد، حوادث فوتی و جرحی بسیاری را شاهد است.

وی با بیان اینکه پل خیرآباد با هیچ‏یک از اصول فنی سازگاری ندارد و بیش از 11 ایراد عمده بر آن مترتب است، اظهار داشت: وضع خدمات‏‌دهی در خیرآباد و جنوب سمنان که حدود 10 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است، چندان مطلوب نیست و شهرداری به خوبی به وظایف خود در این حوزه عمل نمی‏‌کند.

رئیس شورای اسلامی خیرآباد افزود: شهرداری سمنان سالانه یک یا دو بار به نظافت در این منطقه می‏‌پردازد و مأموران شهرداری تا میانه پل را در حوزه وظایف خود می‏‌دانند و از ارائه خدمات تا انتهای آن خودداری می‏‌کنند.

* لزوم توجه به زیباسازی فضای جنوب شهر سمنان

رئیس شورای اسلامی خیرآباد همچنین بر لزوم توجه به زیباسازی فضای جنوب شهر سمنان تأکید کرد و گفت: این مسیر طول کمی دارد و مردم خودشان را از مسئولان در این زمینه طلب‏کار می‏‌دانند.

عرب بیان کرد: شهرداری سمنان از مردم خیرآباد عوارض و انواع هزینه‏‌ها را دریافت می‏‌کند و آنها به همین خاطر توقع دارند که به اموری که جزو وظایف شهرداری است، توجه شود.

* حدود زمین‏‌های وقفی مشخص نیست

رئیس شورای اسلامی خیرآباد با اشاره به مشکلات موجود در پلاک‏‌های 46 و 47 و زمین‏‌های وقفی موجود در این منطقه اظهار داشت: مشکل این زمین‏‌ها باید هر چه سریع‏‌تر با پیگیری مسئولان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان برطرف شود.

عرب اضافه کرد: امروز نیاز است تا به این امور توجه شود؛ چراکه حدود زمین‏‌های وقفی در این منطقه مشخص نیست.

وی تصریح کرد: باید در این حوزه، تعیین حدود زمین‏‌های وقفی انجام شود و این بحث را به طور تخصصی پیگیری کرد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول