اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی خبر داد

پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای احداث تله‌کابین در جنگل‌های درکش

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی از پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای ایجاد نخستین تله‌کابین این استان در منطقه جنگلی درکش خبر داد.

پیشنهاد سرمایه‌گذاری برای احداث تله‌کابین در جنگل‌های درکش

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی‌ صابری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این پیشنهاد اخیراً از سوی یک سرمایه گذار به این اداره کل ارائه شده که هم اکنون در حال بررسی آن هستیم.

وی تصریح کرد:‌منابع طبیعی همچنین از ساخت مجتمع‌های خدمات رفاهی در محدوده‌های مناطق جنگلی به شرط حفظ این منابع خدادادی آمادگی دارد.

به گزارش فارس، منطقه جنگلی درکش در غرب خراسان‌شمالی از جنگل‌های انبوه و چشم اندازه‌ای زیبایی بهره‌مند است.

* صدور سند مالکیت برای 95 درصد از اراضی دولتی خراسان‌شمالی

صابری با بیان اینکه از 28 هزار کیلومتر مربع وسعت خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار هکتار اراضی دولتی است، گفت: از این میزان برای یک میلیون و 960 هزار هکتار سند گرفته شده است.

وی اظهار کرد:‌ بر همین اساس بیش از 95 درصد از اراضی دولتی استان دارای سند مالکیت به نام جمهوری اسلامی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه اخذ سند برای سایر اراضی دولتی در این استان ادامه دارد، مستثنیات، اختلافات ملکی، تفاوت‌های سند و ... را از مشکلات پیش رو برای سند دار شدن این اراضی عنوان کرد.

وی تصریح کرد:‌ بیشترین مشکل در اخذ سند اراضی دولتی مربوط به زمین‌های نزدیک شهرها بوده که افراد متخلف اقدام به تصرف این عرصه‌ها کرده‌اند.

* 70 هکتار از اراضی شیب‌دار اسدلی جزو مستثنیات است

صابری همچنین با تاکید بر اینکه کشاورزی و تصرفات در زمین‌های شیب‌دار منطقه اسدلی چهره این خطه را زشت کرده است، گفت: بر اساس رای قاضی پرونده اراضی شیب‌دار اسفراین 70 هکتار از این اراضی مربوط به مستثنیات است.

وی اظهار کرد:‌ مشابه این مشکل در اراضی مهنان و اسدلی وجود داشته که از اهالی خواسته شده تا در صورت داشتن سند آن را ارائه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه این چهره زشت از اسدلی و سایر مناطق باید جمع شود، گفت: به محض صدور احکام خلع ید این اراضی از سوی منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

* 302 هکتار از اراضی ملی در خراسان‌شمالی خلع ید شد

صابری شمار پرونده‌های تشکیل شده در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی در خراسان‌شمالی در سال گذشته را 427 پرونده عنوان کرد و گفت: این تعداد پرونده مربوط به تصرف 548 هکتار اراضی ملی بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع این پرونده‌ها تاکنون به 174 پرونده رسیدگی که منجر به خلع ید 302 هکتار از اراضی ملی در

خراسان‌شمالی شد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی، در اراضی ملی باز پس گرفته شده از متصرفان، عملیات بذرکاری و بوته کاری انجام شده است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی را ایجاد کمربند حفاظتی عنوان کرد و افزود: به همین منظور سال گذشته 30 هکتار از اراضی موسوم به تخته میرزا کمربند حفاظتی به اجرا در آمد.

صابری اجرای این کمربند را در شناسایی اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات را بسیار مثبت خواند.

* کمبود نیروهای حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی خراسان‌شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی همچنین یکی از مشکلات منابع طبیعی استان را کمبود نیروهای حفاظتی در استان عنوان کرد.

وی گفت: هم اکنون 76 نیروی حفاظتی در استان فعالیت داشته که کار مراقبت از اراضی ملی را بر عهده دارند.

صابری با اشاره به اینکه بر اساس استانداردها باید تعداد نیروهای حفاظتی استان به 200 نفر افزایش یابد، تصریح کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه در حال انجام بوده تا تعداد نیروها برای حفاظت از اراضی ملی افزایش یابد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول