اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

توزیع یارانه‌ها باید هدفمندتر شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: با هدف حمایت از اقشار بی‌بضاعت جامعه و طبقات ده‌گانه توزیع یارانه‌ها نیز باید هدفمند شود تا افراد نیازمند بیشتر از این مزایا بهره ببرند.

توزیع یارانه‌ها باید هدفمندتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد تاسیس بهزیستی در اردبیل اظهار داشت: ما نیز معتقدیم در توزیع یارانه‌ها به معنای واقعی باید به اقشار نیازمند توجه ویژه و خاص صورت گیرد و دولت نیز تلاش می‌کند در این زمینه توزیع یارانه‌ها را به سمت بهره‌مندی اقشار واقعی سوق دهد.

وی با اشاره به سخن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت بهزیستی و خدمات ارائه شده که فرموده‌اند "خدمت به نیازمندان خدمت به نبی مکرم اسلامی است" افزود: این سخن می‌تواند فصل الخطاب و مدال همیشه افتخار جامعه بهزیستی باشد،

این مسئول خاطرنشان کرد: ما نباید تفاهم‌نامه خدمت و کار در این حوزه را روی میز یا کاغذ بدانیم بلکه معامله ما با خداوند و اجر و پاداش آن نیز از صاحب این خدمات است.

فرماندار اردبیل به حرکت‌های خوب آغاز شده در استان در حوزه جلب، جذب و مشارکت خیرین و حضور آنها در عرصه‌های کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: اگر امروز به علیپور‌ها افتخار می‌کنیم نه به دلیل پول و اعتبار تزریق شده به کارهای خداپسندانه بلکه از بابت عظمت کار و حرکت اوست که سبب شده نام و یاد او ماندگار بماند.

اکبری اقدام مناسب موسسات خیریه اردبیل را در تامین مسکن محرومان و نیازمندان ستود و ابراز داشت:‌ اردبیل از این جهت در جایگاه استثنایی قرار دارد چرا که بسیاری از انسان‌های آزاده، با انگیزه الهی وارد این مجموعه شده‌اند و در حوزه‌های مختلف با مددرسانی خود سعی دارند یاریگر افراد غصه‌دار و نیازمندی باشند که چشم‌ انتظار مساعدت هستند.

این مسئول بیان داشت: نباید قشر معلول خود اجازه دهد نگاه ترحم‌آمیز به سمت و سوی او باشد بلکه باید معلولان توانمندی خود را بشناسند و با تکیه بر این توانمندی‌ها کارها و حرکت‌ها را به پیش ببرند و خود اجازه ندهند دیگران به آنها نگاه ترحم‌آمیز داشته باشند چرا که به یقین خداوند متعال در کنار معلولیت استعدادهای نهفته‌ای را در وجود آنها گذاشته است.

فرماندار اردبیل تلاش مستمر در رفع فاصله‌ها و کاهش فاصله طبقاتی را در سال‌های اخیر ستودنی توصیف کرد و افزود: هر چند این کار به تنهایی از توان دولت و مسئولان خارج است اما باید به گونه‌ای اقدام کرد تا همه اقشار جامعه از خدمات نظام و دولت اسلامی بهره‌مند شده و در این زمینه جذب مشارکت مردمی و خیرین نقطه تعالی کارهاست.

اکبری به توزیع 20 میلیارد تومان سهام عدالت و سود حاصل از آن بین اقشار نیازمند جامعه در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: دولت در توزیع یارانه‌ها نیز ماهانه 26 میلیارد تومان به حساب اقشار مختلف جامعه پرداخت می‌کند که امیدواریم با هدفمند شدن این توزیع و اولویت طبقات نیازمند جامعه از این حرکت عادلانه دولت نیز این قشر بهتر و بیشتر استفاده کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول