اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

زمان مناسب برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها از دست رفته است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: زمان مناسب برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها از دست رفته است.

زمان مناسب برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها از دست رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی پیش‌ازظهر امروز در همایش خانواده‌های شهدا و ایثارگران ملکان، با بیان اینکه زمین‌های کشاورزی آماده واگذاری به جوانان جویای کار است، اظهار کرد: لازمه بهره‌وری در بخش کشاورزی، تجمیع اراضی کوچک و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری است که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

*دستیابی به ثروت بدون زحمت امکانپذیر نیست

وی همچنین بر تغییر نگرش جوانان به موضوع اشتغال تاکید کرد و افزود: جوانان باید بدانند که دستیابی به ثروت بدون کار و زحمت امکانپذیر نیست و تا زمانی که این مطلب را باور نداشته باشیم زمین‌های کشاورزی هیچ نقشی در تولید و اشتغال نخواهد داشت و مردم بهره‌ای از آنها نخواهند برد.

علیرضابیگی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا محل رجوع مردم هستند، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا به علت اعتماد مردم به آنها می‌توانند در فرهنگ‌سازی برای اشتغال به ویژه در بخش کشاورزی بسیار اثرگذار باشند.

استاندار آذربایجان‌‌شرقی به تلاش دشمن برای ناتوان جلوه دادن نظام اسلامی از برآورده کردن مطالبات مردم اشاره کرد و گفت: با تمام این تلاش‌ها دولت نشان داده است که در هر عرصه‌ای وارد شود با قدرت آن را به پیش می‌برد که نمونه بارز آن طرح ملی مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها است.

وی هدفمندی یارانه‌ها را نشانه اعتماد بین مردم و دولت دانست و افزود: دولت با اجرای این طرح توانست بخشی از مشکلات مربوط به غیرواقعی بودن اقتصاد کشور را با تکیه بر اراده و توانایی مردم مدیریت کند.

بیگی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها امکان مدیریت شرایط اقتصادی را برای مردم مهیا کرده است، افزود: بر همین اساس دولت اصرار داشت گام دوم این طرح نیز به سرعت اجرایی شود ولی این موضوع دستمایه برخی تحرکات سیاسی قرار گرفت و دولت احساس کرد که زمان مناسب برای اجرای آن از دست رفته است.

وی با بیان اینکه بلاتکلیف گذاشتن اقتصاد به صلاح کشور نیست، تصریح کرد: دولت این توانایی را داشت که گام دوم هدفمندی را نیز به نتیجه برساند با این حال ناسازگاری مجلس مانع از انجام این کار بزرگ شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشدید تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب مشتاق بودند تا در سایه این تحریم‌ها ذلت مردم ایران را ببینند اما اراده الهی و قدرت مردم مانع از این امر شد و امروز مردم ما نه تنها آثار تحریم را احساس نمی‌کنند بلکه تحریم را به فرصتی برای استقلال و خودکفایی تبدیل کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه تحریم خرید نفت از ایران را به عنوان فاز جدید تحریم‌ها عملیاتی کرده است، گفت: ملت ایران از این شرایط استفاده خواهد کرد تا از وابستگی اقتصاد کشور به ثروت نفت رهایی یابد و پایه‌های اقتصادی را بر محور تولید و سرمایه‌گذاری استوار کند.

استاندار آذربایجان‌‌شرقی همچنین با ابلاغ سلام رئیس‌جمهور به خانواده‌های شهدای ملکان گفت: دولت جمهوری اسلامی بارها مراتب اخلاص و دلدادگی خود را به پدران، مادران و خانواده‌های شهدا نشان داده و نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت آنها به کار خواهد بست.

شهرستان ملکان در دوران هشت سال دفاع مقدس، 217 شهید و 600 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بیش از دو هزار رزمنده این شهرستان در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده‌اند.

ملکان با 110 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول