اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی آثار برتر

جشنواره تئاتر عروسکی خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: جشنواره تئاتر عروسکی خراسان جنوبی با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

جشنواره تئاتر عروسکی خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره شاهد حضور دو تئاتر عروسکی از افغانستان و خراسان رضوی بودیم.

محمدحسین جعفری افزود: 32 متن تئاتر عروسکی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 21 متن آن بازخوانی و 16 متن هم مورد بازبینی قرار گرفت و در نهایت هفت تئاتر عروسکی به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کرد.

وی گفت: خراسان جنوبی با تئاتر عروسکی بیگانه نیست چرا که سابقه برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها به میزبانی بیرجند به سال‌های 78 تا 81 برمی‌گردد.

قائم‌مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از هنر به عنوان عامل پیونددهنده ملل یاد کرد و افزود: زبان عروسک‌ها در درک متقابل افراد از یکدیگر بسیار مؤثر است.

در پایان این جلسه نتایج آرا به شرح ذیل اعلام شد که براساس آن در بخش طراحی پوستر و بروشور، هیئت داوران رضا شبان برای نمایش "سوسک پری"، مریم هاشمی برای نمایش "داستان لطیف" از بیرجند و حسین یوسفی برای نمایش "آرزوی آسمانی" از سربیشه را به ترتیب به عنوان مقام‌های اول تا سوم معرفی کرد.

در بخش طراحی صحنه هم جایزه هیئت داوران به حسین عباس‌زاده به عنوان تنها برگزیده طراحی صحنه اهدا شد و در بخش موسیقی هم هیئت داوران گروه موسیقی نمایش "مترسک" را به عنوان برگزیده اول و کیارش رحیمی و کیوان خاوری را به طور مشترک برای نمایش "داستان لطیف" به عنوان برگزیده دوم معرفی کرد.

در بخش صداپیشگی و عروسک‌گردانی هیئت داوران بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه اولویتی، جایزه خود را به گروه صداپیشگان نمایش "آرزوی آسمانی" الهه قهستانی برای نمایش "داستان لطیف" بهزاد امیرآبادی‌زاده برای نمایش "اوسنه گمشده" و شهرام قاسمی برای نمایش "بهار بود" تقدیم کرد.

در بخش عروسک‌گردانی هم گروه‌های عروسک‌گردانی "داستان لطیف"، "سوسک پری" و "بهار بود" به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول تا سوم معرفی شد.

در بخش طراحی و ساخت عروسک هم هیئت داوران از ماکان وزیری طراح و سازنده عروسک‌های نمایش "سوسک پری"، محمدرضا زمانی‌پور طراح و سازنده عروسک‌های نمایش "داستان لطیف" و بهزاد امیرآبادی‌زاده طراح و سازنده عروسک‌های نمایش "اوسنه گمشده" تقدیر کرد.

هیئت داوران در بخش نویسندگی هم از هادی ارضی برای نمایش "بهار بود"، حسین عباس‌زاده برای نمایش "مترسک" از بیرجند و حمیده رونقی برای نویسندگی نمایش "تکه گمشده" از قاین به عنوان رتبه‌های نخست تا سوم این بخش تقدیر کرد.

در بخش کارگردانی نیز حسین عباس‌زاده، هادی محسن‌زاده و محسن حسین‌زاده و هادی ارضی به طور مشترک به عنوان رتبه‌های اول تا سوم کارگردانی معرفی شدند.

همچنین هیئت داوران در این بخش از سید مهیار امیرآبادی‌زاده، محمدمهدی صولتی‌فر و عروسک‌گردان‌های نوجوان نمایش "تکه گمشده" نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول