اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند آذربایجان‌شرقی

8 رقم جدید زردآلو رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند از معرفی 8 رقم زردآلوی ژنوتیپ امیدبخش، در این ایستگاه در آینده نزدیک خبر داد.

8 رقم جدید زردآلو رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلیل دژم‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به معرفی چهار رقم تجاری زردآلو طی سال گذشته، گفت: این ارقام تجاری پس از 18 سال تحقیق توسط محققان ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند به جامعه باغی کشور معرفی و بعد از طی آزمایشات نهایی، به صورت رسمی توسط ریاست محترم جمهور رونمایی شد.

محقق این طرح در خصوص ارقام جدید زردآلوی در حال تحقیق ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند گفت: کارشناسان و محققان این ایستگاه، بعد از مطالعات متعدد روی ارقام بومی منطقه و اروپایی، موفق به اصلاح نژادی ارقام هشتگانه شده‌اند که دیرگلی، بازارپسندی و مقاومت به سرما از جمله خصوصیات آنها به شمار آمده و بعد از تکمیل روند تحقیقاتی به زودی به جامعه بهره‌برداران بخش باغی کشور معرفی خواهند شد.

محمد زرین‌بال، محقق و عضو هیئت علمی این ایستگاه تحقیقاتی هم، با اشاره به سابقه 50 ساله این ایستگاه در تحقیق ارقام مختلف درختان باغی، گفت: اصلاح درختان هسته‌دار در این ایستگاه، زیر نظر موسسه تحقیقات نهال و بذر کشور انجام می‌شود و امید می‌رود با معرفی و اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به مزایای ارقام جدید، راه به سوی توسعه بخش باغی کشاورزی کشور و استان هموارتر شود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول