اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

پشت میزنشینی مانع توسعه اقتصاد کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه صرف مدرک‌گرایی چرخ تولید را فلج می‌کند، گفت: با پشت میزنشینی اقتصاد کشور پیشرفت نمی‌کند.

پشت میزنشینی مانع توسعه اقتصاد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در دیدار با کارآموزان، مربیان و پرسنل فنی و حرفه‌ای همدان اظهار کرد: ماه رمضان فرصت خوبی است تا تمام مردان و زنان شیعه مذهب معرفت دینی خود را افزایش داده و راه‌های تکامل معنوی را طی کنند.

وی یکی از مشکلات امروز جامعه را مدرک‌گرایی عنوان کرد و گفت: افرادی که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند فقط به دنبال شغل‌های اداری رفته و از انجام کار یدی بیزارند و این امری است که چرخ تولید را فلج می‌کند چرا که تنها با پشت میزنشینی اقتصاد کشور پیشرفت نمی‌کند.

امام جمعه همدان افزود: روند جامعه امروز به سمت مدرک‌گرایی ما را دچار مشکلات بسیاری می‌کند به طوری که هم‌اکنون اکثر کارفرمایان به دنبال کارگران افغانی هستند چرا که جوانان ایرانی کارهای سخت و طاقت‌فرسای موجود را انجام نداده و فقط دم از بیکاری می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کارگران ایرانی در انجام کار خود کوتاهی کرده و هزاران دروغ و دغل را به کار می‌برند و شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که امروزه مردم ایران به دنبال استفاده از کالاهای خارجی هستند، کیفیت مناسب این اجناس در مقابل برخی تولیدات داخلی باشد.

محمدی بیان کرد: به دلیل کم‌کاری، اقتصاد و همه برنامه‌‌های ما ضعیف است در حالی که اشتغال وجود دارد ولی به دلیل مدرک‌گرایی و علاقه جوانان به پشت ‌میزنشینی کسی به دنبال کسب و کار نمی‌رود که در این راستا خواهران و برادران فعال در فنی و حرفه‌ای باید آبروی مملکت را بخرند.

وی ادامه داد: مدرک‌گرایی و پشت میزنشینی برگرفته از فرهنگ غربی است که به درون جامعه ما رخنه کرده و افراد را وادار می‌کند تا با نداشتن هنر کافی و عدم فعالیت، توقعات بالایی داشته باشند و این خود به تنهایی قادر است کشور را از نظر اقتصادی ساقط کند.

وی تصریح کرد: در کشورهای ژاپن و آلمان افراد بر اثر کار و فعالیت زیاد از بین رفته و در ایران افراد بر اثر بیکاری فوت می‌کنند و این ننگ بسیار بزرگی است، در حالی که کار عزت است و حضرت محمد(ص) در این باره فرمودند: "حلال‌ترین روزی آن است که با عرق پیشانی به دست بیاید نه با کم‌کاری"، از سوی دیگر گرانی‌های موجود در جامعه ما به دلیل وجود افراد متقلب در جامعه است.

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش اذعان کرد: ما همیشه دم از رعایت حجاب برای زنان می‌زنیم در حالی که مردان ما نیز باید حجاب داشته باشند و ما هنوز نتوانسته‌ایم یک چادر مناسب، سبک و با قیمت کم را به بازار عرضه کنیم تا زنان ما مجبور نباشند چادرهای وارداتی از کشورهای دیگر را که با نفت کشور خودمان تهیه شده و بسیار گرم و سنگین است را به سر کنند.

وی افزود: برای اصلاح حجاب و عفاف در جامعه باید نخست مردان جامعه اصلاح شوند چرا که اگر مردان باغیرت باشند، هیچ زنی جرأت بی‌حجابی و بدحجابی را ندارد.

در ادامه مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز گفت: با انجام فعالیت‌های مهارت‌آموزی در بین جوانان و اقشار مختلف جامعه می‌توان سربازان خوبی را برای دفاع از ولایت فقیه و حفظ اسلام ناب محمدی(ص) تربیت کرد.

سید مهدی باقری یکی از برنامه‌های مورد تأکید مدیران ارشد استان را توانمندسازی حاشیه شهر همدان با آموزش‌های مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: برای دست یافتن به اشتغال و امنیت شغلی باید مهارت‌آموزی به فرزندان این بخش از شهر که از ذخایر انقلاب هستند و همواره در زمینه دفاع و حفظ نظام اسلامی کوشش فراوانی انجام داده‌اند، را به صورت ویژه در کنار سایر آموزش‌ها مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: اگر قرار است اداره‌ای را از نظر دینداری، تکریم ارباب‌ رجوع و کارآمدی به مردم معرفی کنیم اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان و به ویژه شهر همدان نمونه بارزی است که توانسته پرورش‌دهنده سربازانی برای ولی فقیه باشد.

وی در پایان گفت: مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای در مکان مقدسی کار می‌کنند و فعالیت آنها در جامعه بسیار پرثمر است چرا که آنها با حرفه‌آموزی و خوداشتغالی می‌توانند باری را از دوش جامعه برداشته و با تولیدات خود اقتصاد کشور را به پویایی برسانند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول