اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی کرمان خبر داد

بررسی طرح حمایت از معتادان بهبود یافته

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: دولت‌مردان و متولیان امر برای معتادان بهبود یافته بحث بیمه و مسکن را در دست بررسی دارند.

بررسی طرح حمایت از معتادان بهبود یافته

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، با حضور مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان مرکز بهبودی اقامتی میان مدت "امید به زندگی" کوهبنان افتتاح شد.

رضا عباسی مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان در این آیین اظهار داشت: اعتیاد پدیده شومی است که افراد زیادی را گرفتار کرده به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 2 میلیون گرفتار این دام‌ در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر به صورت دایمی و قطعی معتاد هستند و حدود 800 هزار نفر به صورت تفننی از مواد مخدر استفاده ‌می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمار ارائه شده به غیر از مصرف کنند‌گان مواد صنعتی است، ابراز داشت: مشکل اعتیاد به مواد صنعتی است که طریقه تولید و مصرف آنها ساده است.

عباسی افزود: این دام جدید‌ ‌که توسط کشورهای مستکبر و با برنامه‌ریزی برای کشورها‌ی در حال توسعه پهن شده است، هر روز نوع جدیدی مواد مخدر جدید صنعتی وارد بازار می‌شود و تعدادی را گرفتار می‌کند.

وی تصریح کرد: مواد مخدر از سه تجارت مهم ‌جهان محسوب می‌شود به گونه‌ای که از شرق تا غرب کشور این مواد هفت برابر افزایش قیمت پیدا می‌کند و این جاست که مواد مخدر سالانه حدود یک هزار و 500 میلیارد دلار گردش مالی در جهان دارد که حدود 500 میلیارد دلار سود از این تجارت حاصل می‌شود که خود این عاملی برای وسوسه تولید کننده و حمل کنند‌گان ‌مواد است. 

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه سیستم برنامه‌ریزی دشمن د‌ر بحث مواد مخدر به ویژه مواد ‌صنعتی برنامه‌ریزی هوشمند است، لذا همه باید دست به دست هم دهیم تا با کاری بزرگ جلوی این تجارت را بگیریم. 

عباسی به انواع پیشگیری موضعی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: مسئول پیشگیری موضعی‌ نیروی انتظامی است، اما پیشگیری اجتماعی در حیطه آموزش‌های ‌اجتماعی بهزیستی قرار دارد و ما در این راستا گام‌های مهم و اساسی برداشته‌ایم.

‌وی ابراز داشت: فرد معتاد باید برای پاکی اراده قوی داشته باشد و پس از پاک شدن زیر نظر روانشناس‌، روان‌کاو و پزشک باشد در غیر این صورت احتمال برگشت و گرفتار شدن وجود دارد، پس‌ نباید فرامو‌ش کرد که افراد گرفتار هر چه زودتر نسبت به ترک مواد اقدام کنند به طول عمر خود افزوده‌اند و در این راستا باید از اراده و پروتکل‌های علمی که تنظیم شده اطاعت کنند.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی‌، مرزها‌، وسوسه مسائل تجاری و اقتصادی و ...‌ از جمله عواملی است که بسیاری از افراد به عنوان قاچاقچی مواد مخدر و یا توزیع کننده این مواد روی می‌آورند، البته از نشانه‌های رأفت جمهوری اسلامی این است که معتاد را مجرم نمی‌داند، بلکه وی را بیمار می‌داند و این جاست که دولت‌مردان و متولیان امر برای معتادان بهبود یافته بحث بیمه و مسکن را در دست بررسی دارند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول