اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد

تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان از تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان استان خبر داد.

تشکیل شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابوطالب اصغری عصر امروز در نخستین جلسه شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فعالیت سازمان بسیج حقوقدانان را نوپا خواند و اظهار کرد: یکی از اهداف این سازمان سازماندهی حقوقدانان بسیجی و ایجاد انسجام بین حقوقدانان است.

وی با اشاره به نقش مهم بسیجیان افزود: پس از فتنه سال 88 وکلای جامعه در راستای محکومیت این عمل طوماری را تنظیم کردند که نقطه عطف آغاز فعالیت وکلای بسیجی رقم خورد.

این مسئول با بیان اینکه بالغ بر 500 نفر از بسیجیان در قالب انجمن‌های علمی شجره طیبه صالحین در استان سازماندهی شدند، تصریح کرد: 12 انجمن علمی نیز در این راستا سازماندهی شدند.

وی راه‌اندازی کانون بسیج حقوقدانان در هشت شهرستان استان را از جمله اقدام‌های سازمان بسیج حقوقدانان ذکر کرد و یادآور شد: مبنای تشکیل جلسه شورای مذکور این است که راهبردهای کلان تصمیم‌گیری شود.

اصغری کمک به تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و پیاده‌سازی رهنمودهای رهبری در جامعه هدف را از جمله اهداف شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی تشکل شورای عالی متشکل از صاحب‌نظران حقوقی و حقیقی و نخبگان در جغرافیای جمعیتی سازمان بسیج حقوقدانان امری ضروری است.

وی جاری کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در جامعه و تنظیم راهکارها و راهبردها طبق تدابیر و رهنمودهای ولی امر مسلمین را از جمله اختیارات و وظایف شورای عالی بسیج حقوقدانان برشمرد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، برنامه‌ریزی و استفاده از توانمندی‌های بسیجیان برای مقابله با تهدید نرم، ایجاد بستر و ساز و کار لازم در بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای حقوقی قضایی و ... را از دیگر وظایف شورای عالی بیان کرد.

وی‌ تعداد اعضای شورا را حداقل 20 نفر و حداکثر 40 نفر ذکر کرد و یادآور شد: گزارش صورتجلسه شورای عالی باید به صورت مستمر و منظم به سازمان بسیج حقوقدانان کشور ارسال شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول