اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی اعلام کرد

بهره‌مندی 77 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از آب سالم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: هم‌اینک 77 درصد جمعیت روستایی این استان از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 77 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از آب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، محمد دانشگر در جمع شماری از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: این میزان با عنایت دولت و تلاش همکارآب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی 16 درصد افزایش یافته است که این میزان معادل یک میلیون و 700هزارنفراست که نه درصد جمعیت کشوررا شامل می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه آب شرب مورد نیاز این تعداد از جمعیت روستایی از کیفیت مطلوب برخوردار است گفت: مراکز بهداشت که وظیفه نظارت بر کیفیت آب استان را در اختیار دارند در آزمایش‌های مستمری که انجام می‌دهند کیفیت آب شرب تولیدی روستایی استان را به لحاظ کلر باقیمانده و سایر پارامترها مورد تایید قرار داده‌اند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: در زمان حاضر 470 هزار مشترک در روستاها از آب سالم استفاده می کنند که آب مصرفی مورد نیاز آنان از یک هزار و 261 حلقه چاه، چشمه و قنات تامین می‌شود.

 وی افزود: شبکه‌های اصلی توزیع در روستاهای استان 6 هزار و 652 کیلومتر طول دارد و شبکه انتقال آب 10 هزار کیلومتر است.

 دانشگر اظهار داشت: برای تامین سلامت و بهداشت آب تولیدی روستاهای استان دستگاه‌های کلرزنی در مناطق روستایی استان فعال است.

 این مقام مسئول گفت: در زمان حاضر برای اطمینان از سلامت آب تولیدی در استان 16 آزمایشگاه ثابت کار کنترل کیفیت آب را با تجهیزات پیشرفته و کارشناسان مجرب به صورت شبانه روزی برعهده دارند.

دانشگر افزایش رضایت‌مندی روستاییان از خدمات آب و فاضلاب را از تجربه‌های موفق این شرکت اعلام کرد و گفت: در سال‌های 89 و 90 در زمان پیک مصرف کمترین نارضایتی را نسبت به سال‌های گذشته گزارش شده است.

 وی با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقا بهره‌وری در شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: افزایش کیفیت خدمات، سرعت انجام کارها و کاهش هزینه‌ها‌، شفاف‌سازی به صورت مستمر در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات اجرایی و کاربردی در این کارگروه اتخاذ و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول