اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تمهیدات پیش‎بینی شده

قطعی آب در گلستان نداشته‎ایم

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر بحران شرکت آب ‎و فاضلاب شهری گلستان گفت: بر اساس اعلام مدیریت بحران و تمهیدات پیش‎بینی شده این شرکت‎ آمادگی کامل را برای وقوع سیل داشته و همین امر موجب شد تا این لحظه قطعی آب در این استان نداشته باشیم.

قطعی آب در گلستان نداشته‎ایم

مهیار خسروی عصر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی و مدیریت بحران مبنی بر وقوع سیل در استان گلستان این شرکت برای مقابله با حوادث احتمالی این حادثه آمادگی کامل را داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در همان ساعت اولیه جاری سیل در گلستان برخی از الکتروپمپ‎ها و تراسفورماتور‎های شرکت به دلیل نوسانات برق دچار مشکل و از مدار تولید خارج شدند.

خسروی یادآور شد: همچنین از آنجایی که اکثر منابع تامین آب شرب استان رودخانه‎ها و چشمه‎ها هستند با وقوع سیلاب آنها دچار کدورت و دیگر برای تامین آب شرب مناسب نبوده‎اند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل آب‎ و فاضلاب شهری گلستان تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس اعلام مدیریت بحران ما نسبت به وقوع این حادثه علم داشته‎ایم تمام منابع تامین، مخازن و چاه‎ها را برای مقابله با این حادثه آماده کرده بودیم.

وی افزود: خوشبختانه با این تمهیدات اندیشیده شده تا این ساعت با قطعی آب مواجه نشدیم و حالت عادی آبرسانی را طی می‎کنیم.

خسروی بیان کرد: البته در موارد نادر در برخی از شهرستان‎ها نیز شبکه توزیع با شکستگی مواجه شد که در کوتاه‎ترین زمان این مسئله برطرف شده است.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب ‎و فاضلاب شهری گلستان گفت: کارشناسان این شرکت در سطح استان مشغول برآورد خسارت‎های این سیل هستند که گزارش جامع و کامل آن تا فردا ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیل دیشب موجب انباشته شدن گل و لای در درب منازل و خیابان‎های شهر شده است بیان کرد: به مردم توصیه می‎شود که برای شستن این گل و لای از آب شرب استفاده نکنند تا با کمبود آب در سطح شهرها مواجه نشویم.

اداره کل هواشناسی استان در اخطاریه شماره شش خود در روز گذشته اعلام کرده بود طبق آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی از امروز تا روز شنبه 31 تیر ماه به تناوب شرایط جوی ناپایدار تداوم خواهد داشت، طی این مدت در بعضی ساعات به خصوص در اوایل شب و صبح بر شدت ناپایداری افزوده شده و موجب شکل‌گیری ابرهای باران‌زا خواهد شد.

لذا به سبب وقوع پدیده رگبار در برخی از نقاط استان، به ویژه نواحی کوهستانی و کوهپایه، آب‌گرفتگی برخی معابر عمومی و وقوع سیلاب ناگهانی دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول