اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

منطقه آبستن حوادث جدیدی است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضع‌گیری دشمنان در بحرین و سوریه بغض جدی آنها را نشان می‌دهد اما منطقه آبستن حوادث جدیدی است.

منطقه آبستن حوادث جدیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل کلان کشور از بعد بین‌المللی اظهار کرد: حریفان در حال حاضر سختگیری‌های خود را بیشتر کرده‌اند، هر چند این مسئله همواره وجود داشته اما شدت عمل افزایش یافته است.

وی افزود: دشمنان در حال حاضر از ظرفیت‌های منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و مسئله هسته‌ای تنها یک بهانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان در خصوص مسائل منطقه‌ای احساس شکست می‌کنند گفت: آنها سعی می‌کنند شرایط خود را عادی جلوه دهند اما موضع‌گیری‌هایشان در بحرین و سوریه بغض جدی آنها را نشان می‌دهد اما به نظر من منطقه آبستن حوادث جدیدی است.

وی بیان داشت: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمینه را برای یک رقابت مفید فراهم ساخت و موجب حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی شد ضمن اینکه نقش افرادی چون رئیس جامعه مدرسین نیز در این میان حائز اهمیت است.

لاریجانی انتخابات مجلس نهم را رقابتی وزین توصیف و ابراز کرد: سطح علمی مجلس در دوره کنونی ارتقا یافته و در این میان مصوبه مجلس هشتم در خصوص حداقل مدرک تحصیلی نمایندگان تاثیر داشته است ضمن اینکه در این دوره شاهد تنوع تخصص‌ها هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس دارای سابقه کارهای اجرایی در بخش صنعت و سازمان برنامه و بودجه هستند و هر چند اختلاف نظرهایی در خصوص اداره کشور دارند اما به شاخصه‌های اصول‌گرایی و انقلاب پایبند بوده و این امر در صحبت‌های آنها نمایان است.

وی با اشاره به سابقه دانشگاهی برخی نمایندگان کنونی مجلس گفت: این افراد در دانشگاه نیز به سمت کارهای اجرایی حرکت کرده و این تجربه را با خود به مجلس آورده‌اند.

لاریجانی از تلاش برای ارتقای سطح اطلاعاتی نمایندگان و همسان‌سازی آنها از این نظر خبر داد و افزود: برای این منظور جلسات منظمی در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برگزار شده و از اعضای کابینه دولت نیز دعوت شده است تا علاوه بر افزایش اطلاعات نمایندگان مجلس، نقطه نظرات آنها به وزرا منتقل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات گفت: پژوهشگاه مجلس قانون انتخابات حدود 40 کشور را بررسی کرده و چند مسئله را مشخص کرده است ضمن اینکه در زمینه سطح تحصیلات نیز سختگیری‌های بیشتری اعمال شده و حداقل مدرک به کارشناسی ارشد افزایش یافته است.

وی عنوان داشت: در کشورهای خارجی چند نوع مکانیسم برای انتخابات وجود دارد که نخستین مورد، استفاده از احزاب است به طوری که حزب‌های مختلف بهترین افراد را برای اداره کشور انتخاب می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه در برخی دیگر از کشورها حداقل‌هایی برای نام‌نویسی در انتخابات وجود دارد ابراز کرد: جمع‌آوری امضا از چند هزار نفر در برخی مناطق و ایالت‌ها از جمله این فیلترهاست اما به دلیل اینکه قانون حزبی در کشور ما وجود ندارد مجموع گرفتاری‌های انتخابات بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارائه یک راهکار تلفیقی برای اصلاح قانون انتخابات در ایران افزود: می‌توان در کنار تقویت نقش احزاب، از افراد معتمد هر منطقه و شهر برای تایید نامزدهای انتخاباتی نیز بهره جست و این راهکار از نظر کلان برای ایران مناسب است.

وی خواستار تعیین سیاست‌های کلی انتخابات شد و گفت: پس از مشخص شدن این مسئله می‌توان طرحی را به مجلس ارائه کرد ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز به مجمع تشخیص مصلحت دستور داده‌اند که در مورد این سیاست‌های کلی تحقیق لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول