اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع و معادن استان اردبیل:

آرتا تجارت اردبیل 25 میلیون قطعه پوشاک تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کارخانه آرتا تجارت اردبیل با تولید سالانه 25 میلیون قطعه پوشاک در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با تمام قدرت در حال فعالیت است.

آرتا تجارت اردبیل 25 میلیون قطعه پوشاک تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا حسینی عصر امروز در جریان بازدید از روند فعالیت و توسعه کارخانه آرتا تجارت اردبیل اظهار داشت: این کارخانه بیش از این با نام تجاری سبلان پارچه فعالیت می‌کرد که به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه نساجی خاورمیانه هم اکنون با جذب سه هزار و 500 نفر نیروی کار مشغول فعالیت است.

وی محصول اولیه این کارخانه را پنبه اعلام کرد و افزود: پنبه محصول با ارزشی است که در دشت مغان تولید می‌شود که سال قبل از چهار هزار و 300 هکتار اراضی زیر کشت پنبه شمال استان بیش از 10 هزار تن محصول برداشت شده است.

حسینی تصریح کرد: با راه‌اندازی این کارخانه سطح زیر کشت تولید این محصول دو برابر شده و ما یک فضای مطلوبی را در تولید و عمل‌آوری این محصول در این کارخانه شاهد هستیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در این مجتمع بزرگ از مرحله حلاجی و ریسندگی پنبه تا تولید لباس و آماده پوشیدن، فعالیت‌های متنوعی صورت می‌گیرد به طوری که در سال سه هزار و 600 تن مصرف پنبه این کارخانه است.

وی با اعلام این‌که بیش از یک سال از راه‌اندازی مجدد این کارخانه گذشته است که حرکت‌های رو به جلو و امیدوارکننده‌ای را در این زمینه شاهد بودیم، اضافه کرد: در خرداد سال گذشته کمتر از 50 کارگر در این مجموعه مشغول کار بود که این تعداد هم اکنون به 500 نفر رسیده است.

به گزارش فارس، معاون امور صنایع و معادن استان اردبیل بیان کرد: طبق تمهیدات انجام شده کارخانه اگر با نهایت ظرفیت فعالیت خود را تا پایان امسال از سر بگیرد توان اشتغالزایی خود را به سه هزار و 500 نفر افزایش می‌دهد.

حسینی به اشتغال غیرمستقیم اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه یک هزار و 500 نفر مشغول فعالیت هستند که در آینده این تعداد نیز قابل افزایش تا 10 هزار و 500 نفر می‌باشد.

وی به تولید سالانه 25 میلیون قطعه پوشاک در این کارخانه اشاره کرد و گفت: این کارخانه با مهد نساجی دنیا کشور ترکیه رقابت می‌کند به طوری که بیش از 50 درصد تولیدات این کارخانه با توجه به استانداردهای جهانی آماده صادرات به تمام دنیا است.

حسینی افزود: ما علاوه بر شرکت‌های ترکیه‌ای با یک مجموعه ایتالیایی نیز در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم محصول خود را به آن کشور نیز صادر کنیم.

وی حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این کارخانه را 190 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: صادرات این کارخانه می‌تواند یک فرصت درآمدزایی ارزی و ریالی را برای کشور و استان و همچنین اشتغالزایی دامنه‌دار را فراهم آورد که پیشنهاداتی نیز از دیگر کشورها برای خرید محصول این کارخانه در ماه‌های گذشته شاهد بودیم.

حسینی به انواع تولیدات این کارخانه نظیر جین، پیراهن، تریکو، انواع لباس‌های نخی و بافت اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی واحد تحقیق آرتا تجارت در آینده محصولات متنوع تولیدی را در این مجموعه شاهد می‌باشیم به طوری که هم اکنون تعداد پنج پروژه تحقیقاتی در حال آزمایش و انجام مراحل پایانی است که اگر این کار صورت بگیرد یک قابلیت منحصر به فردی را در عرصه تولید و صادرات محصولات این مجموعه شاهد می‌باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول