اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور:

عرضه پوشاک اسلامی فراگیر شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور عرضه پوشاک اسلامی را از نقاط آسیب‌شناسی عفاف و حجاب دانست و گفت: عرضه پوشاک اسلامی باید ارزان و فراگیر شود.

عرضه پوشاک اسلامی فراگیر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طهورا نوروزی عصر امروز در جلسه ستاد صیانت گیلان به تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت عمومی، حقوق شهروندان و حجاب و عفاف ساختار ستاد صیانت از حقوق شهروندی را تشکیل می‌دهد.

وی آموزش، فرهنگ، هنر، رسانه، تبلیغات شهری، مد و لباس و اداره‌ها را از جمله کارگروه‌های حجاب و عفاف برشمرد و افزود: کمیته آموزش با حضور دستگاه‌های آموزشی برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف تشکیل می‌شود.

نوروزی با اشاره به آموزش مربیان و مدیران مهد کودک‌ها، تصریح کرد: بازنگری گزینش و شرایط احراز و انتخاب مربیان و مدیران مهد، تهیه بسته فرهنگی مشترک برای تمام مهدهای کودک و ابلاغ دستورالعمل ویژه برای نحوه استفاده از محصولات فرهنگی در مهدهای کودک از دیگر موارد در زمینه آموزش عفاف و حجاب است.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور، مدرسه را مهم‌ترین نهاد تاثیرگذار پس از خانواده معرفی کرد و بیان داشت: مبلغان با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه، بسیج دانش‌آموزی و معاونت پرورشی در قالب طرح بینات به مدرسه‌ها اعزام می‌شوند.

وی از بازنگری کتاب‌های درسی با رویکرد عفاف با همکاری معاونت پژوهشی و تالیف کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طرح آموزش خانواده‌ها با رویکرد حجاب و عفاف با همکاری سازمان انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

نوروزی با اشاره به وضعیت مد و لباس، خاطرنشان کرد: عرضه پوشاک در جامعه باید فراگیر و ارزان صورت گیرد.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور احراز شاخص‌های شرعی و فنی مد ایرانی اسلامی را از اقدام‌های کمیته مد و لباس ذکر کرد و بیان داشت: حمایت از مد ایرانی اسلامی در چرخه تولید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طریق نمایشگاه‌های پوشاک پاییزه و بهاره در استان‌ها صورت می‌گیرد.

وی کم‌توجهی به ازدواج جوانان و تشکیل خانواده را در عفاف و حجاب تاثیرگذار دانست و یادآور شد: عملکرد افراط و تفریط دستگاه‌های مختلف حتی در برنامه‌ریزی‌ها موجب توسعه بدحجابی می‌شود.

نوروزی به کاهش نقش خانواده در امر عفاف و حجاب اشاره کرد و اذعان داشت: سلیقه‌محور بودن در عرصه فرهنگی در عفاف و حجاب تاثیر می‌گذارد.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب وزارت کشور مبنای برنامه‌ریزی فرهنگی در عفاف و حجاب را فعالیت‌های پژوهشی عنوان کرد و افزود: مهندسی فرهنگی در این زمینه موثر است و باید به عرصه فرهنگی جنبه کیفی بدهیم.

وی با بیان اینکه مهندسی فرهنگی با برنامه‌ریزی صحیح جلوی قربانیان را می‌گیرد، اظهار داشت: حوزه فرهنگ نیاز به نقشه راه دارد و مصوبه 427 مبنای کار فرهنگی در کشور است.

نوروزی ضعف تولید محتوا در امر عفاف و حجاب را موثر خواند و گفت: دستورات قرآن باید در برنامه‌ریزی‌ها جاری شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول