اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اتحادیه فروشندگان پوشاک خبرداد

افزایش 30 درصدی قیمت پوشاک در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز گفت: با افزایش یافتن قیمت دلار در بازار آزاد قیمت پوشاک نیز 20 تا 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش 30 درصدی قیمت پوشاک در شیراز

محمداسماعیل ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: به علت وابستگی پوشاک با ارز و عدم تخصیص ارز دولتی به وارد‌کنندگان، قیمت پوشاک در بازار شیراز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 90 درصد از پوشاک در بازار شیراز دوخت داخل کشور است، تصریح کرد: به علت عدم حمایت از تولید پوشاک در داخل کشور اجناس روز به روز بر قیمت‌شان افزوده می‌شود.

معاون اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز افزود: در گذشته در فارس تولیدی‌های پارچه مشغول به فعالیت بودند که در کنار آن‌ها تولیدی‌های پوشاک نیز کار می‌کردند اما با تعطیلی نساجی‌ها، دستگاه‌های مسئول نیز هیچ‌گونه حمایتی از تولید پوشاک نکردند.

وی اضافه کرد: اکنون اجناس دوخت داخل با مارک خارجی ترکیه به فروشندگان پوشاک ارائه می‌شود که این بازار پوشاک را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.‌

وی در ادامه به وجود تعداد بسیار فروشندگان پوشاک در شیراز اشاره کرد و گفت: به علت وجود بیکاری در کشور جوانان برای ایجاد شغل پایدار به فروشندگی پوشاک روی می‌آورند که بسیاری از آن‌ها در این کار مهارت لازم را ندارند.

ابراهیمی استقبال مشتریان از اجناس ایرانی را خوب توصیف و اضافه کرد: با توجه به اینکه اکنون بسیاری از پوشاک‌ها در بازار شیراز دوخت داخل کشور بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است مشتریان جنس ایرانی را خریداری می‌کنند.

معاون اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز ادامه داد: بعد از جمع‌آوری پوشاک قاچاق در بازار شیراز اکنون بازار در دست تولیدکنندگان پوشاک در داخل کشور است که این امر باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: اکنون بیشترین تولیدکنندگان در کشور در شهرهای محلات، مشهد و قم هستند که شایسته است شیراز نیز با حمایت مدیران این استان جزو تولیدکنندگان پوشاک قلمداد شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول