اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

همدان جزو 10 استان معدنی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: استان همدان پتانسیل‌های خوبی در بخش صنعت و معدن دارد و جزو 10 استان معدنی کشور است.

همدان جزو 10 استان معدنی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی فرشچی‌موحد ظهر امروز در ستاد تسهیل واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار کرد: براساس فعالیت‌هایی که در دوره‌های قبل صورت گرفت، دو مورد ستاد تسهیل در استان تشکیل شد که در دوره اول 442 مصوبه داشتیم که 383 مصوبه به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: استان همدان ظرفیت‌‌های خوبی در بخش صنعت و معدن دارد که این توانمندی‌ها سرمایه‌گذاری خوبی را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان داشت: تا پایان خرداد ماه یک هزار و 499 فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری 84 هزار و 635 میلیارد ریال و اشتغالزایی 5 هزار و 550 نفر در همدان صادر شده است.

به گفته وی، سال گذشته یک هزار و 485 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد ریال در استان همدان صادر شده است.

فرشچی‌موحد با اشاره به بخش معدن استان همدان اظهار کرد: در بخش معدن استان همدان با بیش از 1.7 میلیارد تن ذخیره معدنی دارای ذخایر مناسبی است و فعالیت 264 معدن منجر به استخراج 13 میلیون تن مواد معدنی و اشتغال 2 هزار و 314 نفر شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 28 نوع ماده معدنی در استان همدان شناخته شده است، افزود: این معادن غنی شامل لاشه آهکی، آرن، شن و ماسه، لاشه ساختمانی، گرانیت خاکستری، سیلیس، فلدسپات و... است که جزو 10 استان معدنی کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 12 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ بر 213 میلیارد ریال در استان همدان صادر شده است.

وی در پایان گفت: در بخش معدن استان همدان 12 فقره پروانه اکتشاف صادر شده است که امیدواریم این ارقام ارتقا یافته و بتوانیم صادرات خوبی در مواد معدنی داشته باشیم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول