اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌شمالی:

امسال هیچ‌گونه آتش‌سوزی در جنگل‌های خراسان‌شمالی روی نداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: امسال هیچ‌گونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان روی نداده است.

امسال هیچ‌گونه آتش‌سوزی در جنگل‌های خراسان‌شمالی روی نداد

موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با وجود 50 هزار هکتار جنگل و مرتع مستعد آتش‌سوزی در استان خوشبختانه با اقدامات انجام شده و مشارکت مردم هیچ‌گونه آتش‌سوزی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اقدامات محیط زیست خراسان‌شمالی در زمینه پیشگیری و اقدام در زمان آتش‌سوزی تصریح کرد: یک مورد مانور مقابله با آتش‌سوزی در استان برگزار که افراد آمادگی‌های لازم را به همین منظور کسب کردند.

صابری افزود: همچنین بعد از ماه مبارک رمضان یک مانور مشابه برگزار که نیروهای شرکت کننده توان خود را برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی تقویت می‌کنند.

وی با اشاره به اطفای 39 فقره حریق در سطح بالغ بر 497 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی گفت: همچنین 300 نفر از دوستداران و علاقه‌مندان به منابع طبیعی در قالب همیاران طبیعت جذب، شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی برگزاری و شرکت در شورای حفاظت و ستاد اطفای حریق، تهیه نقشه جامع حفاظتی استان، افزایش پوشش شبکه رادیویی بیسیم را از اقدامات فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان برشمرد.

وی ایجاد دو منبع ذخیره آب در مناطق حساس و بحرانی برای استفاده بالگرد در زمان‌های بحرانی حریق را برشمرد و گفت: این منابع در اطراف جنگل گلستان در غرب این استان تجهیز شدند.

صابری پیشنهاد ایجاد یک پایگاه اصلی ویژه اطفای حریق برای یگان حفاظت این اداره کل را برشمرد و افزود: پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد:‌ همچنین چهار دستگاه کانکس حفاظتی با تجهیزات مربوطه در مناطق حساس و بحرانی حریق استقرار یافته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی همچنین جذب و به کارگیری و استقرار 75 نیروی حفاظتی در عرصه‌های منابع ملی و منابع طبیعی از طریق بسیج سازندگی استان را از دیگر اقدامات به منظور نظارت بر منابع ملی در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول