اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

طرح مهندسی فرهنگی در مهد کودک‌های یزد اجرا شد

خبرگزاری فارس: طرح مهندسی فرهنگی در مهد کودک‌های یزد همزمان با هفته بهزیستی در یزد آغاز شد.

طرح مهندسی فرهنگی در مهد کودک‌های یزد اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل بهزیستی استان یزد پیش‌ازظهر امروز در اجرای طرح مهندسی فرهنگی در یکی از مهدکودک‌های استان یزد به طور نمادین اظهار داشت: این طرح برای نخستین‌بار در کشور در سه محور افتتاح مهد مساجد، طرح پیام‌آوران محبت و رونمایی از کتاب‌‌های آموزشی با محتوای دینی ویژه مربیان مهدهای کودک اجرا می‌‌شود.

محمدحسین رحیمی‌نسب در مورد طرح پیام‌آوران محبت افزود: در این طرح روحانیون آموزش دیده با حضور در مهدهای کودک، آموزه‌‌های دینی و قرآنی را به کودکان منتقل می‌‌کنند و کودکان با روحانیون مأنوس می‌شوند.

وی با بیان اینکه 70 درصد شخصیت کودکان در سن زیر شش سال شکل می‌گیرد، عنوان کرد: مهندسی فرهنگی امسال به طور فراگیر با همکاری مدیران و مربیان در کلیه مهدهای کودک استان اجرا می‌شود.

رحیمی‌نسب با اشاره به آموزش مربیان مهدهای کودک توسط بهزیستی بیان کرد: حدود دو سال است که گزینش مربیان را در مهدهای کودک داریم و این مربیان با معرفی به بهزیستی دوره‌های آموزشی برای آموزش به کودکان را می‌گذرانند.

وی در مورد آموزش مفاهیم دینی در مهدهای کودک گفت: در همین راستا بهزیستی کشور اقدام به تهیه کتاب با محتوای دینی ویژه مهدهای کودک کرده است که از ابتدای مهر سال جاری در کلیه مهدهای کودک آموزش داده می‌شود.

رحیمی‌نسب افزود: محتوای این 10 جلد کتاب با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه طی دو سال کار تخصصی تهیه و تدوین شده است.

وی در مورد راه‌اندازی مهد مساجد خاطرنشان کرد: امروز نخستین مهد مساجد در مسجد ملااسماعیل یزد افتتاح می‌شود و در نظر داریم این مهد را در دیگر مساجد استان نیز راه‌اندازی کنیم.

رحیمی‌نسب یادآور شد: مهد مساجد به طور روزانه در کل ایام هفته به کودکان خدمات آموزشی می‌دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استان نیز طی سخنانی ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: این هفته فرصتی برای قدردانی و قدرشناسی از مجموعه پرثواب بهزیستی است که فعالیت‌های آن در حوزه کودکان زیربنایی و اساسی است.

غلامحسین دشتی با بیان اینکه ساخت شخصیت کودک زیربنای فرهنگ و آینده جامعه است، گفت: آینده جهان از آن کسانی است که از فرهنگی قوی، پویا و مرتبط با فطرت انسان‌ها برخوردار باشند.

وی افزود: قرآن با هدف شکوفایی فطرت انسان‌ها نازل شد و اگرچه امروز ما برای طرح اسلام در جهان با مشکلات و موانع روبه‌رو هستیم اما همین امر زمینه شکوفایی معارف و حقایق را فراهم آورده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: گرچه امروز تهاجم فرهنگی به سمت ماست و اگر غفلت کنیم آسیب می‌بینیم و اگر با شناخت پیش برویم، رحمت است.

وی با تقدیر از فعالان قرآنی در حوزه کودک گفت: معاد چیزی جز نمایش حقیقت قرآن نیست و پیامبران آمدند تا قرآن وجود ما را قرائت کنند.

دشتی با بیان اینکه نظام آموزش ما بر یک پایه بیشتر نباید باشد، گفت: این پایه همان قرآن حقیقی است چون انسان خودش قرآن است و کسانی‌که با قرآن ناآشنا هستند در حقیقت با خودشان ناآشنا هستند.

وی خطاب به مربیان گفت: هر مقدار از وجود خودتان را شکوفا کردید در معاد جایگاه دارید.

در این مراسم معاون سیاسی و امنیت استاندار ضمن رونمایی از کتاب‌های آموزش مفاهیم دینی در مهدهای کودک، نخستین مهد مساجد استان را افتتاح کرد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول