اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده سیستان‌وبلوچستان:

هر پزشک خانواده 2500 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده سیستان و بلوچستان گفت: هر پزشک 2 هزار و 500 نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و گزارش مربوط به وضعیت جسمانی و سلامت این افراد را در پرونده سلامت آنان ثبت می‌کند.

هر پزشک خانواده 2500 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حمید محمدی اظهار داشت: پیشگیری از ابتلاء جمعیت تحت پوشش به بیماری، ثبت سابقه وضعیت جسمانی و بیماری افراد و ارائه بهترین و کوتاه‌ترین مسیر درمان، سه وظیفه اصلی پزشک خانواده است.

وی افزود: پزشک خانواده در حقیقت قابل اعتمادترین فردی است که مسئول حفظ سلامت جمعیت تحت پوشش خود است.

مسئول ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از استقرار برنامه پزشک خانواده برای تمامی افراد معاینه پایه سلامت انجام و نتایج به دست آمده در پرونده سلامت آنان ثبت می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف پزشک خانواده و تیم سلامت، حفظ وضعیت سلامت افراد است و درمان در اولویت‌های بعدی وظایف وی قرار می‌گیرد افزود: پزشک خانواده با بررسی وضعیت سلامت جمعیت تحت پوشش پس از انجام معاینه پایه، به افراد در معرض بیماری، آموزش‌های لازم را با هدف حفظ سلامت آنان ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در دو شیفت کاری صبح و عصر به پزشک خانواده خود به طور مستقیم دسترسی دارند و خدمات دارویی و درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

مسئول ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع سیستان و بلوچستان گفت: افراد در موارد اورژانسی می‌توانند چون گذشته به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند در موارد غیر اورژانسی نیز اگر چه امکان مراجعه بیمار به اورژانس وجود دارد اما درصدی از تعرفه خدمات از آنان دریافت می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول