اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرعباس تاکید کرد

اجرای برنامه پزشک خانواده مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: فرماندار بندرعباس گفت: برای اجرای برنامه بزرگی همچون پزشک خانواده که تحولی مهم در حوزه سلامت است عزم و مشارکت جدی همه دستگاه‌ها لازم است.

اجرای برنامه پزشک خانواده مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس امینی‌زاده بعد از ظهر امروز در ستاد اجرایی پزشک خانواده شهر بندرعباس در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: برای اجرای طرح بزرگی همچون پزشک خانواده همکاری همه دستگاه‌ها لازم است و اطلاع‌رسانی در این خصوص باید در سطح گسترده‌ای انجام شود.

وی با تاکید به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی شهر بندرعباس در ترغیب مردم به ثبت نام در برنامه ملی پزشک خانواده، افزود: اجرای  این برنامه همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را می‌طلبد و برای اثر بخشی بیشتر در روند کار باید همه مشارکت فعال داشته باشند.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: تاکنون بیش از یک چهارم جمعیت شهر بندرعباس در برنامه پزشک خانواده ثبت نام نموده‌اند که با اطلاع‌رسانی گسترده‌تر باید جمعیت باقیمانده نیز در این طرح شرکت کنند.

امینی زاده خواستار مشارکت در اطلاع رسانی توسط همه ارگان‌های شهر بندرعباس شد و افزود: برای مشارکت مردم در ثبت نام اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد تا جمعیت باقیمانده نیز از این برنامه بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: با توجه فرا رسیدن مسافرت‌های تابستانی، بسیاری از مردم در مسافرت به سر می‌برند که باید فرصتی نیز برای ثبت نام این شهروندان در نظر گرفته شود.

یادآور می‌شود مشارکت مردم در  ثبت نام برنامه پزشک خانواده در موعد مقرر اجرای برنامه را در هرمزگان آسان‌تر می‌کند.

پایان تیرماه آخرین فرصتی است که مردم می‌توانند در برنامه پزشک خانواده شهری ثبت نام کنند و مراکز بهداشتی درمانی شهری همه روزه از ساعت 17 تا20 ثبت نام را انجام می‌دهند.

همه مردم می توانند با داشتن مدارکی همچون شناسنامه و کارت ملی همه اعضای خانواده، دفترچه بیمه و همچنین کد پستی با مراجعه به مراکز مشخص شده مراجعه و ثبت نام را انجام دهند.

به گفته مسئولان با اجرای طرح ملی پزشک خانواده شهری هزینه‌های مردم برای دریافت خدمات با کیفیت بهداشت و درمان کاهش پیدا می‌کند و مردم در یک مسیر مناسب درمانی قرار می‌گیرند.

در واقع این طرح با هدف تحقق عدالت در سلامت و دسترسی همه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و با کیفیت در استان هرمزگان اجرایی می‌شود.

اجرای این برنامه مردم را در مسیر درمان علمی هدایت می کند و باعث جلوگیری از سردرگمی و مراجعه‌های بی مورد مردم به متخصصان و تحمیل هزینه‌های بی‌مورد می‌شود.

همچنین در برنامه پزشک خانواده شهری مردم از سردرگمی‌ها برای مراجعه به پزشکان متخصص خارج می‌شوند و پزشک عمومی سطح یک نه تنها در ارایه خدمات بهداشتی – درمانی و آموزشی مردم را یاری می‌کند بلکه در صورت نیاز هدایت افراد تحت پوشش  خود را به متخصص و فوق تخصص که همان سیستم ارجاع هدفمند نامیده می‌شود  عهده‌دار است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول