اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خبر داد

نیاز ملایر به 68 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر گفت: 68 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده در ملایر نیاز است که تاکنون 10 پزشک عمومی در طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

نیاز ملایر به 68 پزشک عمومی برای اجرای طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در ملایر با بیان اینکه طرح پزشک خانواده به عنوان طرحی ملی، بزرگترین طرح بعد از هدفمندی یارانه‌ها در کشور است، اظهار داشت: اصل اجرای طرح مناسب و ارزنده است چراکه توجه به سلامت مردم امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در این راستا تاکنون جلسات متعددی در شهرستان شکل گرفته است، افزود: ما باید برای اجرای این طرح به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که نواقص و ایرادات به حداقل کاهش پیدا کند و آنچه در توان شهرستان است باید برای اجرای بهتر این طرح به کار گرفته شود.

فرماندار ملایر تصریح کرد: هر طرحی در ابتدا با نواقص و مشکلاتی همراه است و تا طرح در جامعه برای مردم جا بیفتد به زمان نیاز دارد که طرح پزشک خانواده نیز در حال حاضر با ابهامات بسیار زیادی در بین مردم همراه است که می‌طلبد در این راستا اطلاع‌رسانی گسترده‌‌ای صورت گیرد.

وی گفت: 44 هزار خانوار شهری در ملایر مستقر هستند که از ابتدای تیرماه امسال، 9 هزار و 301 خانوار، معادل 21 درصد از جمعیت شهری ملایر در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند.

خیریانپور خطاب به دستگاه‌های اجرایی شهرستان تأکید کرد: پس از کسب آموزش‌های لازم، فرم‌هایی توسط شبکه بهداشت و درمان در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید نسبت به تکمیل فرم اطلاعات خانوارهای زیر پوشش سازمان مربوطه اقدام کنند و آنها را برای ثبت داده‌ها به شبکه بهداشت تحویل دهید.

وی با بیان اینکه در ثبت‌نام از مردم در طرح پزشک خانواده از همه توان و ظرفیت‌ها استفاده شود، ادامه داد: باید در زمان تعیین شده نسبت به ثبت‌نام بیش از 97 درصد از جمعیت شهری ملایر در طرح پزشک خانواده اقدام شود.

فرماندار ملایر اظهار داشت: سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید در جلساتی که تشکیل می‌شود حضور داشته و نهایت همکاری را برای اجرای طرح به کار گیرند تا ابهاماتی که در این طرح بین پزشکان و بیمه‌ها وجود دارد رفع شود.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و با توجه به جمعیت ملایر 68 پزشک عمومی برای این طرح در شهرستان نیاز است که بنا به گفته شبکه بهداشت و درمان تاکنون 10 پزشک عمومی در طرح ثبت‌نام کرده‌اند که باید تلاش بیشتری برای جذب پزشکان در طرح صورت گیرد.

خیریانپور ادامه داد: برای اجرای طرح درمانگاه‌های فرهنگیان، ولیعصر(عج) و نیروی انتظامی باید شبانه‌روزی شوند و همه زمینه‌ها تا اول شهریور که زمان اجرای طرح پزشک خانواده در استان همدان است آماده باشد.

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز به اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در سطح یک طرح پزشک خانواده، بیمار هیچ گونه هزینه درمانی را پرداخت نمی‌کند و 90 درصد از خدمات مورد نیاز یک خانوار توسط پزشک خانواده انجام می‌شود.

علیرضا رستمی‌کیا افزود: از 68 پزشک عمومی مورد نیاز این طرح در ملایر، هر چهار پزشک باید زیر پوشش یکی از مراکز بهداشتی و درمانی باشند که بر این اساس، 17 مرکز بهداشتی و درمانی و از نظر فضای فیزیکی پنج پایگاه بهداشتی در منطقه شهری مورد نیاز است که در حال حاضر 12 مرکز فعال داریم و به پنج مرکز دیگر نیاز است.

وی افزود: در حال حاضر، در راستای اجرای طرح پزشک خانواده سه بیمارستان تأمین اجتماعی غرضی، مهر و امام حسین(ع) آمادگی لازم را دارند و سه درمانگاه دیگر نیز باید به شبانه‌روزی تبدیل شوند.

رئیس مرکز بهداشت ملایر فقدان مکان لازم برای راه‌اندازی سه مرکز مجازی تعریف شده در طرح و دو مرکز غیر فعال و کمبود اعتبار عمرانی برای تعمیرات اساسی پایگاه‌های مراکز شهری زیر پوشش را از جمله مشکلات موجود در ابتدای این طرح عنوان کرد.

در پایان این جلسه چند تن از پزشکان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص این طرح پرداختند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول