اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان:

سرانه هر بیمار در پزشک خانواده به 5000 تومان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان گفت: نرخ سرانه پایه سلامت پزشک خانواده توسط شورای عالی بیمه سلامت طبق ماده 38 باید تعریف شود و سرانه هر بیمار به 4 هزار و 500 تا 5 هزار تومان افزایش یابد.

سرانه هر بیمار در پزشک خانواده به 5000 تومان افزایش یابد

مسعود جوانبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به دنبال اجرای بهتر طرح پزشک خانواده پیشنهاد شده است که رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران به عنوان مرجع صنفی و علمی پزشکان خانواده و رئیس مجمع انجمن‌های علمی و تخصصی برای افزایش بار علمی ستاد لحاظ شود.

وی ادامه داد: حضور رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان یا نماینده تام‌الاختیار او در ترکیب ستاد اجرایی شهرستان ضروری است.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده باید به سوی تأسیس درمانگاه‌های کوچک خصوصی و دارای چند پزشک که تمام خدمات پیراپزشکی از جمله تغذیه و روان‌شناسی بالینی را ارائه می‌دهد، جهت‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح لازم است برای بقیه تیم سلامت مثل پرستار و ماما سرانه جداگانه‌ای محاسبه و پرداخت شود، افزود: برای اصلاح بسیاری از ناهنجاری‌های گرفته شده به طرح پزشک خانواده، منطقی‌ترین و ساده‌ترین کار کاهش تعداد بیماران برای هر پزشک به یک هزار تا یک هزار و 200 است که این امر باید با افزایش منطقی سرانه همراه باشد.

جوانبخت تاکید کرد: میزان پرداخت 10 درصد بابت استهلاک، اجاره، سود سرمایه، مواد مصرفی و نیروهای پشتیبانی در زمینه استفاده از مراکز خصوصی به عنوان مرکز ارائه دهنده خدمات پزشک خانواده با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور مراکز خصوصی بسیار کم بوده و باید در این بازه بازنگری شود.

وی اضافه کرد: محدوده دسترسی به پزشک خانواده باید براساس تراکم جمعیتی تعریف شود و تعیین حداکثر فاصله ثابت 5.1 کیلومتری در مناطق پر جمعیت مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند، بنابراین محدوده شعاع تحت پوشش باید توسط ستاد استان، ستاد شهرستان و ستاد محله تعیین شود.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان از قرار دادن دریافت مبلغی برای فرانشیز در این طرح خبر داد و اظهار کرد: پاسخ‌گویی تلفنی فقط باید به موارد اورژانس اختصاص یابد، هم‌چنین پاسخ‌گویی تلفنی می‌بایست در ابتدا توسط یکی دیگر از اعضای تیم سلامت انجام گرفته و در صورت نیاز به مشاوره پزشکی به پزشک ارجاع داده شود.

وی گفت: در صورت درخواست ستاد استانی و تأیید ستاد کشوری مبنی بر پاسخ‌گویی 24 ساعته، پزشک تحت عنوان پزشک آنکال معرفی شده و باید برای آن تعرفه مشخص در نظر گرفته شود.

جوانبخت ادامه داد: چنانچه تأمین سرانه مذکور امکان‌پذیر نباشد، توجیه عدم تحمیل هزینه به بیمار نمی‌تواند دستاویزی منطقی برای تحمیل تأمین هزینه‌ها از سهم پزشک قرار گیرد و باید مطابق آنچه در سطوح دو و سه در زمینه دریافت فرانشیز تعریف شده، خدمات سطح یک نیز مشمول دریافت فرانشیز حداقل برای دارو شود.

وی با بیان اینکه باید در محدودیت‌های اقلام دارویی و تعداد دارو در طرح بازنگری شود، گفت: با توجه به اهمیت مراقبت‌های مادران پیشنهاد این است که وجود پرستار و ماما به طور هم‌زمان نه به صورت انتخابی در تیم سلامت پیش‌بینی شود و برای هر کدام شرح وظایف مستقل در نظر گرفته شود.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی اصفهان از پیشنهاد بازنگری و تغییر تعرفه‌های امور اضافی خدمات پزشک خانواده خبر داد و افزود: تشخیص اورژانسی بودن باید توسط فرد دارای صلاحیت صورت گیرد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول