اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت کنگان:

طرح پزشک خانواده هزینه درمانی را به کمترین میزان می‌رساند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت کنگان گفت: هم‌اکنون 58 درصد هزینه درمان را خانوارها می‌پردازند و اجرای طرح پزشک خانواده هزینه درمانی را به کمترین میزان می‌رساند.

طرح پزشک خانواده هزینه درمانی را به کمترین میزان می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان زینب حسینی شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران بهداشتی شهرستان کنگان اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی کشور از مهم‌ترین برنامه‌های مدیران بهداشتی ایران اسلامی است و تمام مدیران باید در این راستا تلاش کنند.

وی به نقش دولت‌های نهم و دهم در بهبود وضعیت بهداشتی کشور اشاره کرد و افزود: گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در دولت نهم و دهم اجرایی شده است.

حسینی خاطر نشان کرد: کیفیت‌بخشی به خدمات درمانی از جمله رویکردهای مهم مسئولان در حوزه بهداشت و درمان است و در چند سال اخیر به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم که نتیجه اقدامات گسترده مدیران حوزه بهداشت و درمان کشور است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بیان کرد: خدمت در عرصه بهداشت و درمان خدمتی الهی و ارزشمند است که به واسطه آن سلامت و جان انسان‌ها حفاظت می‌شود.

حسینی ادامه داد: خدمت در حوزه سلامت و بهداشت جامعه باید نسبت به سایر خدمات دقیق‌تر، مستحکم‌تر و بدون توجه به ارزش مادی و مرز جغرافیایی صورت گیرد.

وی گفت: بهبود وضعیت مدیریتی مراکز بهداشتی از مسائل مهمی است که در بهبود وضعیت بهداشتی مؤثر است و در شهرستان کنگان توجه ویژه‌ای به این امر مهم داریم.

این مسئول با اشاره به نقش مدیریت در ارائه خدمات مطلوب بهداشتی بیان کرد: به منظور دسترسی به آمار دقیق سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی باید هر ماهه فرم‌های آمار حیاتی و فرم‌های تولد و مرگ و میر را تکمیل و به این شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان ارسال کنند.

حسینی ارائه کد اختصاصی برای ارجاع بیماران را ضروری دانست و گفت: برای ارجاع بیماران باید کدگذاری صورت گیرد و از دادن کدهای تکراری خودداری شود زیرا این خود موجب بروز مشکلاتی در روند برنامه‌ریزی و ارائه خدمات خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده افزود: هم‌اکنون 58 درصد هزینه درمان توسط خانوارها پرداخت می‌شود و با اجرای طرح پزشک خانواده این میزان به حداقل ممکن کاهش می‌یابد.

مسئول تدارکات شبکه کنگان نیز با بیان مطالبی در خصوص بالا بودن هزینه‌های تامین تجهیزات پزشکی و اداری اذعان کرد: از مدیران مراکز بهداشتی می‌خواهیم در حفاظت و نگهداری از تجهیزات و وسایل پزشکی که از اموال بیت‌المال محسوب می‌شود دقت نظر بالاتری داشته باشند.

محمد مباهاتیان متذکر شد: به منظور ارائه خدمات مطلوب بهداشتی باید برآوردی صحیح از تجهیزات پزشکی و دارویی صورت گیرد و همیشه ذخیره کافی در مراکز بهداشت و درمانی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول