اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

روزه‌خواری در ملا عام پس‌رفت فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر گفت: روزه‌خواری در ملا عام پسرفت فرهنگی است.

روزه‌خواری در ملا عام پس‌رفت فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نوشهر با اشاره به فضایل شب‌های قدر ابراز امیدواری کرد تا بیداری‌های این شب‌ها باعث بیداری واقعی و حقیقی باشد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان به حربه‌های مختلف دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: از حربه‌های مهمی که دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون به آن متوسل شده تحریم اقتصادی است که جهاد اقتصادی سپری در مقابل آن بوده و نیازمند همکاری همه احاد جامعه است.
امام جمعه نوشهر از دیگر حربه‌ها به ترویج فساد، بی بندوباری، اعتیاد و مواد مخدر، ایجاد تزلزل در مسائل اعتقادی اشاره کرد و ادامه داد: امروز دشمنان با جنگ نرم تا عمق خانواده‌های ما نفوذ کردند و ما باید در مقابل این توطئه ها با مقابله به مثل و تجهیز با ابزارهای روز سعی در خنثی سازی این توطئه‌ها داشته باشیم.
وی بر نظارت بیشتر والدین، باورکردن دشمنی دشمنان و بیداری و هوشیاری جوانان تاکید کرد و بیان داشت: همان طوری که به گفته علمای دین نخستین گام برای تهذیب نفس بیداری است در مسائل اجتماعی نیز تا آگاهی و بیداری نباشد کار به جایی نخواهد رسید.
امام جمعه نوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از پسرفت‌های فرهنگی به روزه خواری در ملاء عام، بدحجابی و رواج مواد مخدر در کشور و شهرستان اشاره و تصریح کرد: این مملکت، مملکتی اسلامی و شیعی است و نباید در آن عوامل استکبار به شیوه‌های مختلف فرصت برای عرض اندام داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: این کشور کشور امام زمان است و هرکه در آن با خدا بجنگد قطعاً نابود خواهد شد همان طوری که تاکنون اینگونه بوده است.
مشایخ در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه نوشهر با اشاره به در پیش بودن روز قدس آن را روز جهان اسلام معرفی کرد و بیان داشت: راهپیمایی عظیم روز قدس نشان دهنده قدرت جهان اسلام خواهد بود.
وی اذعان داشت: این روز قدس و راهپیمایی‌های پرشور روز قدس بود که کشورهای عربی را بیدار کرد و به جوانان مصری، تونسی و بحرینی جرات و قدرت داد تا در برابر استکبار بایستند، بنابراین باید قدر این روز را بیش از گذشته دانست و آن را به بهترین شکل پاسداشت.
امام جمعه نوشهر در پایان با اشاره به فضیلت انفاق در ماه مبارک رمضان بر لزوم کمک‌رسانی به مردم قحطی زده سومالی، کمک به پرداخت دیات زندانیان و اطعام و اکرام یتیمان و نیازمندان تاکید کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول