اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می‌شود

اجرای برنامه‌های ویژه برای کنترل قیمت‌ها در استان البرز

خبرگزاری فارس: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان البرز با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای کنترل بازار انجام داده‌اند،‌اما مردم انتظار دارند که این تلاش‌ها ملوس و اثر گذار باشد.

اجرای برنامه‌های ویژه برای کنترل قیمت‌ها در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان مردم ولایی و روزه‌دار ایران اسلامی اقدام به برگزاری مراسم معنوی و مذهبی ویژه این ماه پربرکت کرده و به همین دلیل شاهد افزایش تقاضا و خرید مردم هستیم.

بنابراین افزایش حضور مردم در بازارها و مراجعه به اصناف در این ماه مبارک و پر فیض طبیعی است، از جمله آنکه میزان تقاضا برای برخی اقلام پرمصرف غذایی مانند، برنج، گوشت، خرما، شکر، روغن و لبنیات همواره در این مدت افزایش چشمگیری نسبت به ماه‌های قبل دارد.

طبق یک تئوری اقتصادی، قیمت‌ها بر اساس شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، بنابراین وقتی ناگهان حجم تقاضا برای کالا در مدت زمانی مشخص افزایش می‌یابد، طبیعی است که برخی از واحدهای صنفی برای دست‌یابی به سود بیشتر اقدام به افزایش غیرمجاز قیمت‌ها کنند.

در این شرایط لازم است که سیستم‌های نظارتی با انجام راهکارهای قانونی و قاطع، به گونه‌ای عمل کنند که اندک افراد سودجو نتوانند از شرایط خاص سوء استفاده کرده و بر روند عرضه و تقاضا اخلال کنند.

نظارت جدی بر عملکرد اصناف در نظرآباد

 

 

در همین رابطه خبرنگار فارس از فرماندار شهرستان نظرآباد پرسید که آیا برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ای برای کنترل بازار در این شهرستان وجود دارد؟

سید ابراهیم کسائیان در پاسخ عنوان کرد: به طور طبیعی در این ماه مردم بیش از دیگر ماه‌ها اقدام به خرید کالاها و اجناس مورد نیاز خود به ویژه مواد غذایی می‌کنند و اگر چه نظارت بر اصناف و نحوه قیمت‌گذاری‌ها در نظرآباد همواره انجام می‌شود، اما در این ماه بازرسی از عملکرد اصناف را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی مسئول مانند اداره بازرگانی تیم‌های ویژه بازرسی تشکیل داده و به صورت مرتبط با مراجعه حضور به اصناف نحوه قیمت‌گذاری کالاها را بررسی می‌کنند.

فرماندار نظرآباد افزود: همچنین در فرمانداری نیز چند تیم نظارتی ویژه تشکیل شده و این نظارت‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت.

کالاهای اساسی مردم برای ماه مبارک رمضان تامین شده است

همچنین علی حدادی فرماندار ساوجبلاغ نیز به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: برای کنترل بازار و نحوه قیمت‌گذاری کالاها در ایام پربرکت ماه رمضان برنامه نظارتی ویژه داریم.

وی تصریح کرد: فرمانداری کمیته‌ای را تشکیل داده که دستگاه‌های مرتبط در آن عضو هستند و هدایت و نظارت بر عملکرد آن نیز بر عهده فرمانداری است.

این مسئول متذکر شد: از سوی دیگر ما در کنار نظارت جدی بر بازار و قیمت‌گذاری کالاها، بحث تامین اقلام مورد نیز مردم نیز در دستور کار خود قرار دادیم.

حدادی ادامه داد: در این راستا با برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری این شهرستان، کالاهای اساسی مردم به ویژه مواد غذایی پر مصرف سر فصل‌بندی و برای تامین و ذخیره‌سازی آنها اقدام شده است.

وی اعلام کرد: هم اکنون این اقلام در شهرستان ساوجبلاغ تامین شده و بر اساس شرایط بازار و میزان تقاضای مردم در سطح شهر بر اساس یک سیستم صحیح و کنترل شده توزیع خواهد شد.

حدادی در پایان تاکید کرد: بر عملکرد واحدهای صنفی نیز طی این مدت نظارت بیشتری انجام شده و امیدواریم با همکاری مردم و تعامل واحدهای صنفی، شاهد تداوم ثبات در بازار شهرستان ساوجبلاغ باشیم.

عملکرد مسئولان باید برای مردم ملموس باشد

 

با توجه به اظهارات صریح فرمانداران دو شهرستان بزرگ استان البرز، این پرسش پیش می‌آید که آیا برای مردم این اقدامات ملموس است.

خبرنگار فارس در کرج به سراغ مردمی رفت که از بازارهای روز و میادین میوه‌ و تره‌بار اقدام به تامین مواد غذایی مورد نیاز خود می‌کردند.

یکی از شهروندان کرجی که خود را مریم سوادکوهی معرفی می‌کرد، در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: مردم از شرایط کشور مطلع هستند و می‌دانیم که برخی مسائل داخلی و خارجی بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده وی می‌گوید: به عنوان نمونه وقتی قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرایی شد، مردم می‌دانستند که قیمت‌ها افزایش می‌یابد و خود را برای این امر آماده کردند تا در اجرای این قانون همراه دولت باشند.

سوادکوهی متذکر شد: با این وجود احساس می‌شود که در قیمت برخی اقلام به ویژه گوشت قرمز و سفید و همچنین لبنیات، کنترل جدی نمی‌شود.

یک شهروند دیگر که خود را تینا قیامی و خانه‌دار معرفی می‌کند، به خبرنگار فارس در کرج می‌گوید: مسئولان از یک سو می‌گویند که قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند، اما ما شاهد افزایش قیمت در اغلب اجناس به ویژه مواد غذایی هستیم.

این شهروندان تاکید کرد: البته قیمت‌ برخی اجناس مانند نان، شیر و لبنیات کنترل شده ،‌ اما همین اقلام نیز با افزایش قیمت مواجه بودند.

وی بیان داشت: ما می‌دانیم مسئولان تلاش می‌کنند، اما باید نتیجه این تلاش‌ها را شاهد باشیم و در بازار آن را احساس کنیم.

قیمت‌ کالاها در البرز کنترل شده است

خبرنگار فارس در همین زمینه به سراغ استاندار البرز به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در استان نیز رفت و از وی درباره اقدامات انجام شده برای کنترل بازار و نحوه قیمت‌گذاری از سوی اصناف پرسید.

عیسی فرهادی در پاسخ به این پرسش‌ها اعلام کرد: برای کنترل بازار و قیمت‌ها دستگاه‌های اجرایی استان بسیج شده و با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم اکثر نیاز مردم به ویژه اقلام غذایی پر مصرف را تامین کنیم.

فرهادی تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تامین و توزیع این اقلام در البرز نداشته و با همکاری و تعامل مردم و اصناف این استان به طور قطع ماه مبارک رمضان را با آرامش بازار سپری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و دستگاه‌های اجرایی مسئول تلاش‌های بسیاری داشتند و به واسطه آن امروز می‌توانیم اعلام کنیم نیاز مردم به طور کامل تامین شده است.

این مسئول گام بعدی کنترل بازار در البرز را نظارت مستمر بر عملکرد اصناف و قیمت کالاها عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری پیش‌بینی شرایط امروز را داشتیم و می‌دانستیم توطئه کشورهای خارجی و بدخواهان داخلی بر روی نا آرام کردن بازار و اقتصاد کشور متمرکز خواهد شد.

استاندار البرز افزود: بنابراین با اجرای برنامه‌های جدی و مستمر نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری کالاها و اجناس، تلاش بسیاری برای مقابله با سوء استفاده افراد معدود که می‌خواهند نظم و آرامش را جامعه و بازار را مختل کنند، انجام دادیم.

وی تاکید کرد: این نظارت موجب شده تا شاهد آرامش مثبتی بر بازار استان البرز بوده و این آرامش و ثبات مرهون همکاری و تعامل مردم و به ویژه مدیران واحدهای صنفی با مسئولان مربوطه است.

فرهادی در پایان اذعان داشت: البته باید تاکید کنم که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از سوی واحدهای صنفی، با متخلفان برخورد قاطع و شدید خواهیم داشت.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول