اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن کارفرمایان مازندران مطرح کرد

افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای خارجی / "سس" هم وارد می‌کنیم

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن کارفرمایان مازندران از افزایش بی‌رویه واردات و قیمت کالاهای خارجی انتقاد کرد.

افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای خارجی / "سس" هم وارد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، تقی جوادی بعدازظهر امروز در کارگروه حمایت از تولید، کار و سرمایه‌ ایرانی با اشاره به اینکه تحریم‌های خارجی تنها مشکل کشور نیست، اظهار داشت: تنها مشکل خارجی ایران تحریم‌‌ها است که تا پای جان در مقابل آن ایستادگی می‌کنیم.

وی با انتقاد از کارشکنی برخی عوامل داخلی در حمایت از تولید بیان کرد: بخشنامه‌های ضدتولید، مسائل مربوط به تامین اجتماعی و بهداشت و اجرا نشدن بخشنامه‌های بانک مرکزی در حمایت از تولیدکنندگان عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی است.

جوادی با بیان اینکه هنوز کاهش نرخ بهره‌ها و آزادسازی سپرده‌های واحدهای تولید و پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اجرایی نشده است، افزود: بسته پولی بانک مرکزی که سه ماه برای تدوین آن وقت گذاشته شد توسط هیچ بانکی اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی امروز مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است، گفت: این بانک‌ها هیچ قانون بانک مرکزی را اجرا نمی‌کنند.

رئیس انجمن کارفرمایان آمل با تاکید بر اینکه در مرحله نخست هدفمندسازی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد درآمد حاصل از این طرح به بخش صنعت اختصاص پیدا کند، یادآور شد: سهم صنعت از این طرح هنوز پرداخت نشده است و در برابر آن یک تسهیلات با بهره 9 درصد به واحدها پرداخت و بازپس‌گیری شد در حالی که قرار بود این تسهیلات بلاعوض باشد.

جوادی با بیان اینکه عدم تثبیت نرخ ارز از مشکلات تولیدکنندگان است، بیان کرد: قیمت ارز شاید در یک خانواده چندان مهم نباشد ولی برای تولیدکننده‌ای که شش ماه پیش قول تولید داده است زیان‌های زیادی دارد و عملا توان برنامه‌ریزی را از تولیدکننده می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان مازندران با اعلام اینکه میزان نظارت بر قیمت کالاهای داخلی به قدری زیاد است که نیازها و مشکلات تولیدکنندگان نادیده گرفته می‌شود، یادآور شد: قیمت کالاهای خارجی به شدت بیشتری در کشور افزایش پیدا می‌کند اما هیچ نظارتی بر روی قیمت کالاهای خارجی نیست.

وی گفت: تنها فشار نظارت در بازار بر روی تولیدکننده ایرانی صورت می‌گیرد.

جوادی با انتقاد از واردات بی‌رویه در کشور بیان کرد: در حالی که تولیدکنندگان آملی سس خوراکی را با قیمت و هزینه پایین‌تری تولید می‌کنند در سال تولید ملی واقعا چرا باید واردات این محصول صورت گیرد یعنی ما توان تولید سس را هم نداریم.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه بخش طیور در کشور فراهم نیست، اظهار داشت: ادامه اجبار به تولیدکننده مرغ، جوجه‌ریزی در فصل بعدی را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول