اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام و رئیس گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

سالانه 100 میلیارد تومان برای بیماری‌های انسان و حیوان هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام و رئیس گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سالانه حدود 100 میلیارد تومان هزینه از سوی وزارت بهداشت برای بیماری‌های مشترک انسان و حیوان صرف می‌شود.

سالانه 100 میلیارد تومان برای بیماری‌های انسان و حیوان هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، فرهنگ بابامحمودی عصر امروز در دومین همایش منطقه‌ای بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان که در چالوس برگزار شد، بیان کرد: با این وجود هنوز هم این بیماری‌ها یکی از مشکلات نظام سلامت به شمار می‌رود و حدود 43 درصد از 500 بیماری عفونی انسان از دسته بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

وی اظهار داشت: برخی از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در حال افزایش هستند و کنترل این بیمارها مشکل و نیازمند همکاری تمام سازمان‌هاست.

بابامحمودی بر لزوم هماهنگی‌های بین بخشی و نقش آگاهی مردم و مسئولان برای دستیابی به اهدافی نظیر حساس کردن جامعه، کادر بهداشت و درمان و ارگان‌های مختلف نسبت به این بیماری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: ارتقای هماهنگی بین بخشی بین ارگان‌ها و نهادهای مختلف درگیر در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و ارتقای سطح آگاهی مردم و مسئولان و مشارکت آنها در برنامه‌های کنترل و ایجاد تعهدات سیاسی در مقامات به منظور حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به وضع قوانین و مقررات محکم به این منظور، تامین اعتبار لازم برای دامپزشکی‌ها، گسترش کشتارگاه‌های صنعتی، آموزش تیم‌های عمل کننده، جمع‌آوری و امحای پسماندها، پیگیری دستورالعمل وزارت کشور برای تامین اعتبار از سوی استانداری‌ها به این منظور و آگاهی‌بخش درباره بیماری‌های زئونوز را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با این بیماری‌ها یاد کرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول