اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خبر داد

برنامه‌ریزی جامع مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از برنامه‌ریزی جامع مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام در دشتستان خبر داد.

برنامه‌ریزی جامع مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامرضا کهن در نشست بررسی‌ بیماری‌های مشترک دام و انسان در برازجان اظهار داشت: حفظ سلامت انسان یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه است که از وظایف مهم مجموعه‌های بهداشتی در شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از برنامه‌ریزی جامع مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: مقابله با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان در ارتقاء سطح سلامت جامعه تاثیر بالایی دارد و به همین منظور در شهرستان دشتستان توجه جدی به این امر خاص داریم.

وی افزود: دامداری یکی از مهم‌ترین مشاغل شهرستان دشتستان است و بر اساس آمار موجود بیشترین میزان حیوان‌گزیدگی در سطح استان متعلق به شهرستان است و به وسیله مقابله با این امر می‌توانیم از میزان بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بکاهیم.

کهن اذعان داشت: تمام اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون شکل می‌گیرد و برای مقابله با شیوع بیماری‌های بین دام و انسان نیز برنامه گسترده‌ای داریم.

کارشناس برنامه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شهرستان دشتستان نیز در این نشست گفت: شروع فصل گرما و اهمیت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزش گروهی و چهره به چهره در مراکز بهداشتی، درمانی و خانه‌های بهداشت مورد تاکید مسئولان بهداشتی شهرستان است.

محمد رضایی بیان داشت: در این میان باید به ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی شهرستان دشتستان و وابستگی اقتصاد مردم به دامداری توجه داشته باشیم و برنامه‌های خود را در این راستا تنظیم کنیم.

وی با بیان تعاریفی از بیماری‌های مشترک دام و انسان عنوان کرد: این بیماری‌ها عفونت‌هایی هستند که به طور طبیعی بین حیوانات و انسان انتقال می‌یابند.

رضایی با اشاره به گستردگی بیماری‌های بین دام و انسان یادآور شد: از یک‌هزار و 709 عامل بیماری‌زا 823 عامل بیماری مشترک بین انسان و دام است.

وی گفت: بیماری‌های سالک، تب مالت، توکسوپلاسموز، بیماری هاری، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان هستند که باید مردم را با آنها آشنا کنیم.

کارشناس برنامه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شهرستان دشتستان در ادامه این نشست با معرفی این بیماری‌ها به عامل بیماری، ناقلین بیماری، مخازن بیماری، چرخه بیماری و علائم شایع در بیماری و راه‌های سرایت آن و همچنین راه‌های پیشگیری این بیمار‌ی‌ها نیز توضیحاتی را ارائه داد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول