اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

تب کریمه کنگو بیماری شغلی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ذبح دام در اماکن عمومی که یک فرهنگ رایج غلط در بیشتر خانواده‌های اصفهانی است، پر خطرترین رفتار برای ابتلا به تب کریمه کنگو است.

تب کریمه کنگو بیماری شغلی است

سید اکبر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: آنچه عادت بیشتر خانواده‌های ایرانی و به ویژه اصفهانی‌ها است، سر بریدن دام در منزل یا روبروی ماشین عروس یا برای مسافران مکه است که اگر کنه‌ای روی پوست دام باشد به راحتی قابل انتقال به افراد نزدیک به آن دام است.

وی افزود: رعایت نکردن امور بهداشتی در قصابی‌ها و ذبح جلوی درب مغازه و حتی قرار دادن چاقو بر دهان خود که عادت بسیاری از قصاب‌ها است بیشترین دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو است.

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: تب کریمه کنگو یک بیماری شغلی است و در صورتی که افراد مرتبط با امر دام و ذبح دام بهداشت را رعایت کنند، مشکل خاصی پیش نمی‌آید.

وی در ارتباط با تجهیز نبودن بسیاری از کشتارگاه‌های اصفهان به سیستم‌های سرمایشی اضافه کرد: به دنبال ایجاد یک روش جدید برای نگهداری بیشتر گوشت پس از کشتارگاه‌ها هستیم که هم‌اکنون کارهای تحقیقاتی آن صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به اینکه به دنبال صنعت مدرن و مکانیزه شدن کشتارگاه‌ها هستیم، ادامه داد: در حال حاضر به دنبال ایجاد کشتارگاه‌های جدید در گلپایگان، کاشان، اصفهان و نجف‌آباد هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه تمام گوشت‌هایی که در مراکز عرضه گوشت به فروش می‌رسد و دارای مهر و پرچسب استاندارد است از تب کریمه کنگو مصون محفوظ است، ادامه داد: در صورتی که گوشتی آلوده به تب کریمه کنگو باشد اگر 12 ساعت در یخچال نگهداری شود و یا پخته شود، میکروب بیماری‌زای آن به طور کامل از بین می‌رود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول