اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی:

بیماری هاری در آذربایجان‌غربی مهار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی از اقدامات برای مهار بیماری هاری در آذربایجان‌غربی خبر داد.

بیماری هاری در آذربایجان‌غربی مهار می‌شود

شهرام دیلمقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه که در زمینه بیماری هاری در استان انجام می‌دهیم در تلاش برای مهار این بیماری در استان هستیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون سگ‌سانان و گربه‌سانان در استان، تصریح کرد: واکسیناسیون 15 هزار و 900 گربه‌سان و سگ‌سان در استان نمونه بارز این مدعا است.

دیلمقانی با بیان اینکه این بیماری در استان در حال حاضر در دست کنترل است، افزود: در طول یک سال یک تا دو کانون بیماری هاری را در استان شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آزمایش‌های انجام گرفته در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان، خاطرنشان کرد: تمام نمونه‌های تحت آزمایش از سطح استان آذربایجان‌غربی از نظر سویه‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی اعلام شده است.

دیلمقانی افزود: اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی به منظور مراقبت و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با ایجاد پایگاه‌های دیدوری توسط اکیپ‌های بررسی و نمونه‌برداری مستقر در اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی استان و با نظارت عالی ستاد اجرائی مقابله با آنفلوانزای فوق حاد طیور استان، در طول سه ماهه اول سال جاری با اطلاع‌گیری از مزارع طیور صنعتی، وضعیت پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد و روستاهای حاشیه آن‌ها و روستاهای با تلفات طیور بومی، اقدام به بررسی بیماری و نمونه‌برداری و مطالعات آزمایشگاهی کرده است.

دیلمقانی تصریح کرد: تعداد موارد بازدید و بررسی در طیور صنعتی، روستاهای حاشیه تالاب‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش شامل 110 مورد بود.

وی با بیان اینکه در این راستا هفت هزار و 984 مورد خبرگیری روزانه و کسب اطلاعات توصیفی از مزارع پرورش طیور صنعتی و بومی استان انجام گرفته است، اعلام کرد: علاوه بر این دو هزار و 245 مورد نمونه خون نیز در استان انجام گرفته است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول