اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان:

همدان 24 هزار و 975 نفر مستمری‌بگیر دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی همدان گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان 24 هزار و 975 نفر مستمری‌بگیر وجود دارد.

همدان 24 هزار و 975 نفر مستمری‌بگیر دارد

محمد عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تبریک هفته تأمین اجتماعی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی با توجه به پوشش بیمه‌ای آحاد جامعه و تلاش برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و حمایت‌های خود، نقشی اساسی و مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی سازمان تأمین اجتماعی استان ابراز داشت: از جمله برنامه‌ریزی‌های سال جاری  افزایش 30 درصدی وصول مطالبات سازمان است و در این راستا جریمه کارفرمایانی که تا انتهای آذر ماه بدهی‌های خود را به سازمان پرداخت کنند، بخشیده می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان بیان داشت: طی مرداد ماه تا شهریور ماه نیز مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران (حداقل 15 درصد) و بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه ماهه نخست سال بازرسی‌های سازمان تأمین اجتماعی استان همدان نیز بر اساس شاخص نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

*بیمه کارگران ساختمانی و کشاورزان به صورت جدی پیگیری می‌شود

عسگری با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی و کشاورزان به صورت جدی پیگیری می‌شود، گفت: در رابطه با بیمه کشاورزان نیز اطلاع‌رسانی انجام گرفته و کشاورزان با 20 سال سابقه و 60 سال سن می‌توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای بیمه کردن کارگران خود تا سقف پنج نفر مشمول معافیت سهم کارفرما از حق بیمه هستند ولی بالای پنج نفر باید حق بیمه را کامل پرداخت کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان افزود: در استان همدان 11 شعبه تأمین اجتماعی و سه شعبه اقماری نیز در فامنین، قروه درجزین و صالح‌آباد وجود دارد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که برای سال جاری در دستور کار قرار دارد راه‌اندازی دو شعبه اقماری با استخدام نیروهای جدید در قهاوند و فیروزان نهاوند است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد تا مردم از مراجعه به شهرها بی‌نیاز شوند.

عسگری بیان داشت: در حال حاضر در سطح استان 24 هزار و 975 نفر مستمری‌بگیر داریم که شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت می‌شود.

وی اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری 27 میلیارد و 458 میلیون تومان پرداختی برای بازنشستگی، فوت و غرامت دستمرد، نقص عضو، ایام بارداری، بیماری ناشی و غیر ناشی از کار داشته‌ایم.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان تصریح کرد: در بخش بیمه‌ای 18 نوع خدمات از جمله حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها، مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری برای خانم‌ها که شش ماه است، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی و... طبق تعهدات سازمان پرداخت می‌شود که از مهم‌ترین خدمات و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌رود.

 

* 2 هزار و 210 نفر در سطح استان مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 210 نفر در سطح استان مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که اکثراً در استان‌های دیگر فعالیت داشته و بعد از برقراری بیمه بیکاری با مراجعه به محل سکونت پرونده آنها به استان همدان انتقال یافته است به طوری که در اردیبهشت ماه سال جاری 273 نفر بیمه بیکاری از جاهای مختلف داشته‌ایم.

عسگری با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان عنوان کرد: در حال حاضر 199 هزار و 927 نفر بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی هستند که با احتساب خانواده‌هایشان حدود 619 هزار و 575 نفر زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 123 هزار و 774 نفر بیمه شده اجباری و کسانی هستند که در کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند و حق بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت می‌شود و مابقی بیمه شده اختیاری در سطح استان هستند که به نحوی با مراجعه به تأمین اجتماعی و پرداخت حق بیمه خود را زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تعداد بیمه‌شدگان بیمه اختیاری 6 هزار و 669 نفر، مشاغل آزاد 14 هزار و 586 نفر، راننده 25 هزار و 600 نفر، قالیباف 12 هزار و 89 نفر، نویسنده 607 نفر، کارگر ساختمانی 11 هزار و 130 نفر، طلاب 897 نفر، بسیجیان 53 نفر، مداحان و شاعران 96 نفر، باربر 968 نفر، خادمین مساجد 703 و سایر بیمه‌شدگان نیز 400 نفر هستند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول