اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد:

تبدیل فرهنگ مستمری‌گیری به توانمندسازی اولویت کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) تبدیل فرهنگ مستمری‌بگیری به توانمندسازی را از اولویت‌ مهم برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری دانست.

تبدیل فرهنگ مستمری‌گیری به توانمندسازی اولویت کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک منصور قمشه ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد به دنبال این است با توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش آنان را از چرخه حمایتی خود خارج کند و در این راستا تبدیل فرهنگ مستمری‌بگیری به توانمندسازی به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به خود می‌بالد که افراد خیر فراوانی را در دامن خود پرورش می‌دهد که همواره در کمک به محرومان و نیازمندان پیشتاز بوده و در همه صحنه‌ها به یاری دولت و مردم می‌شتابند.

معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان داشت: مردم نوع‌دوست ایران اسلامی با پرداخت صدقه نقش بسیار مؤثری در کاهش فقر در جامعه دارند و خوشبختانه طی سال گذشته بیش از 18 هزار میلیارد ریال از صدقات مردم به فقرا رسید.

قمشه در ادامه ایجاد اشتغال برای افراد زیر پوشش را یکی از راهکارهای مؤثر در توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش عنوان کرد و ادامه داد: تعهد اشتغالزایی کمیته امداد کشور در برنامه‌های دولت طی سال گذشته ایجاد 250 هزار فرصت شغلی بود که خوشبختانه این نهاد موفق شد با ایجاد 300 هزار فرصت شغلی به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در امر اشتغالزایی شناخته شود.

وی با بیان اینکه این نهاد در سال جاری از آمادگی لازم برای ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در صورت تخصیص تسهیلات اشتغالزایی برخوردار است گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد در بحث اشتغال 100 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از چرخه حمایتی خارج شدند.

معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه شورای عالی اشتغال در سال گذشته 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغالزا را در اختیار کمیته امداد کشور قرار داده اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس 20 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها در امر اشتغال امسال در اختیار این نهاد حمایتی قرار خواهد گرفت.

قمشه پیرامون زدودن چهره فقر از مناطق آزاد تجاری کشور بیان کرد: یکی از تکالیف مهم قانون بودجه 91 زدودن چهره فقر از مناطق آزاد تجاری کشور است که در این راستا سازمان‌های مناطق آزاد باید یک درصد از محل وصول عوارض صدور کالا و خدمات را به کمیته امداد و بهزیستی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بودجه این نهاد حمایتی در سال جاری به غیر از تسهیلات تصویب شده نسبت به سال گذشته در حدود 18 درصد افزایش داشته و به 23 هزار و 877 میلیارد ریال رسیده است ادامه داد: در بخشی از مصوبه بودجه در احکام ماده 84 قانون پنجم توسعه، به دولت اجازه داده شده که 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی را برای بخش کشاورزی و آب و 10 درصد را در بخش صنعت و معدن هزینه کند که مجموعا سه درصد از این منابع به عنوان تسهیلات اشتغالزا در اختیار کمیته امداد کشور قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه 600 هزار دختر آماده ازدواج در خانواده کمیته امداد در کشور شناسایی شده و با مشارکت مردمی برای ازدواج 200 هزار نفر از آنان در سال جاری برنامه‌ریزی شده است گفت: امسال مددجویان کمیته امداد فقط برای یک بار از پرداخت هزینه پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری، هزینه انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب معاف هستند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول