اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

هدف کمیته امداد تبدیل مستمری بگیری به فرهنگ کار و تلاش است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته در کمیته امداد تلاش کردیم تا فرهنگ مستمربگیری را به فرهنگ کار و تلاش تبدیل کنیم.

هدف کمیته امداد تبدیل مستمری بگیری به فرهنگ کار و تلاش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین انواری در دیدارهای جداگانه با آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی به تشریح عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) سال گذشته که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی بود، در راستای ارتقای وضعیت اقتصادی خانواده‌های نیازمند، فعالیت‌ها و حرکت‌های خوبی انجام داد و در زمینه‌های فرهنگی، ارتقای فکری، اخلاقی و عقیدتی خانواده‌ها تلاش‌های خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که خانواده‌های نیازمند با آن روبه‌رو بودند نداشتن اطلاعات در زمینه‌های حقوقی و یا نداشتن امکان مالی برای احقاق حقوقشان بود و یکی از فعالیت‌های موثری که سال گذشته با کمک دستگاه قضایی کشور در کمیته اجرا شد راه‌اندازی دوایر حل اختلاف و مددکاری حقوقی و قضایی بود که توانستیم در این زمینه خدمات خوبی را به خانواده‌ها ارائه دهیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: حدود 800 هزار دانش آموز زیر پوشش کمیته امداد هستند که سال گذشته آموزش‌های خوبی در زمینه‌های فکری و تحصیلی به آنها ارائه شد و در بخش دختران نیز سرمایه گذاری‌هایی برای مهارت آموزی ازدواج به ویژه در روستاها صورت گرفت.

انواری کمک به درمان محرومین را از جمله فعالیت‌های کمیته امداد معرفی کرد و گفت: در ارتباط با درمان محرومین و بیمارانی که بیماری صعب العلاج دارند، با تدابیری تلاش شد از فشارهای روانی داخل منازلشان کاسته شود و مشکلاتشان به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص اشتغال افراد نیازمند اشاره کرد و گفت: در زمینه اشتغال حرکت‌های خوبی انجام دادیم و توانستیم 300 هزار فرصت شغلی را سامان داده و زمینه‌ای برای صیانت از نهاد خانواده و اتکا خانواده به کار و تلاش فراهم کرده و تلاش کردیم تا فرهنگ مستمری بگیری را به فرهنگ کار و تلاش تبدیل کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در بخش تولید به فروش نرسیدن محصولات تولید شده بود، ابراز داشت: برای حل این مشکل مرکز بازرگانی در کمیته امداد تشکیل شد تا تولیداتی که داخل خانواده‌ها انجام می‌شود به فروش برسد تا چرخه تولید و کار در این خانواده‌ها متوقف نشود.

انواری با اشاره به اهمیت مسکن خانواده‌های بی‌سرپرست ابراز داشت: امسال وضعیت مناسبی در مسکن خانواده‌ها نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط با علما و مراجع و حوزه‌های علمیه موجب تغذیه فکری و روحی ما شده و هدفمان این است که با همراهی و همفکری مراجع بتوانیم خدمت شایانی به قشر نیازمند جامعه ارائه دهیم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول