اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان خراسان رضوی:

1200 خانوار در خراسان رضوی از مزایای مستمری بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 1200 خانواردر استان از مزایای مستمری فوت و از کار افتادگی بهره‌مند می‌شوند.

1200 خانوار در خراسان رضوی از مزایای مستمری بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی ابارشی ظهر امروز در مراسم اهدا حکم ازکار افتادگی یکی از روستاییان گناباد که در محل جهاد کشاورزی گناباد برگزار شد اظهار داشت: بیش از 65 درصد روستاییان این شهرستان تحت پوشش این صندوق هستند و این در حالی است که در سطح کشورحدود یک میلیون خانوار و در استان خراسان رضوی حدود 100 هزار خانوار تحت پوشش این صندوق هستند.

ابارشی افزود: در حال حاضر  1200 خانوار در استان از مزایای مستمری فوت و از کار افتادگی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به مزایای این صندوق گفت: هر زن و مرد روستائی و عشایری که حداقل 65 سال سن و حداقل 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، می‌تواند از مزایای مستمری پیری استفاده نماید و حقوق حداقل معادل دو سوم درآمد انتخاب شده ای که در همان سال حق بیمه از آن کسر گردیده است، دریافت می نماید.

ابارشی افزود: چناچه روستائی در اثر حوادث ناشی از کار توسط کمیسیونهای پزشکی صندوق از کارافتاده کلّی شناخته شود، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه می‌تواند تا پایان عمر و پس از آن وی از مزایای مستمری ماهانه استفاده نمایند.

وی گفت: هر روستائی که پس از بیمه شدن در اثر حادثه غیر ناشی از کار، از کار افتاده شود و به تشخیص کمیسیونهای پزشکی صندوق از کار افتادگی او کلی و به پس از بیمه شدنش مربوط باشد با داشتن حداقل یکسال سابقه بیمه و به شرط آنکه حق بیمه 90 روز قبل از وقوع حادثه را پرداخت کرده باشد از مزایای مستمری از کارافتادگی استفاده می نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به نبود شرط سقف سنی در عضویت در صندوق افراد مسن هنگام ورود از کارافتاده قبل از نام نویسی محسوب می گردند.

مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان وعشایر  خراسان رضوی خاطر نشان کرد: هم اکنون حق سرانه پرداختی سالانه هر روستایی حداقل 70 وحد اکثر 198 هزار تومان می باشد وافراد تحت تکفل بیمه شدهایی که در اثرحادثه ناشی از کار فوت کند با هر میزان سابقه پرداخت بیمه، مشمول مستمری بازماندگان خواهند بود و بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی در اثر بیماری یا حادثه غیر ناشی از کار که حداقل یک سال از شروع عضویت وی در صندوق گذشته و به شرط آنکه حق بیمه 90 روز متصل به زمان وقوع وفات خود را پرداخت کرده باشد بر طبق مقررات صندوق مشمول دریافت مستمری هستند.

ابارشی تصریح کرد: نقل و انتقال بین صندوق و سایر صندوقها مثل سازمان تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح به این صندوق و بالعکس مطابق قوانین و مقررات مربوطه و پس از تصویب ضوابط امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به شرایط عضویت در این صندوق گفت: سکونت در روستا و یا مناطق عشایری با تأیید شورای اسلامی روستا و یا سازمان امور عشایری و تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل 18 سال سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان اعم از متأهل یا مجرد و عقد قرار داد و پرداخت 5 درصد سطح درآمدی انتخابی بیمه شده بعنوان حق بیمه از شرایط عضویت می باشد.

ابارشی تصریح کرد: حق بیمه در این صندوق 15 درصد سطح درآمد انتخابی بیمه شده  است که 5 درصد آن را بیمه شده پرداخته و 10 درصد آن را دولت تأمین می‌کند.   

دولت نیز در حمایت از روستائیان وعشایر دو برابر حق بیمه هر روستائی وعشایر را خود به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر پرداخت می‌کند.

وی افزود: در سال‌هایی که مناطق روستائی و عشایری دچار خشکسالی، آفت زدگی، مرگ و میر دام و یا بروز حوادث غیرمترقبه گردد دولت علاوه بر سهم خود سهم بیمه شده روستائی وعشایری را نیز پرداخت می‌کند.

وی در پایان از روستاییان خواست با توجه به شرایط مناسب این طرح هر چه سریعتر برای عضویت اقدام کنند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول