اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری اعلام کرد

افزایش سفرها در هفته جاری/محور تهران ـ کرج شلوغ‏‌ترین مسیر کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای از افزایش حجم سفرها در هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: محور تهران ـ کرج شلوغ‏‌ترین مسیر کشور در روزهای اخیر بوده است.

افزایش سفرها در هفته جاری/محور تهران ـ کرج شلوغ‏‌ترین مسیر کشور

شهریار افندی‏‌زاده در حاشیه بازدید از راه‏‌های استان سمنان در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: مرحله نخست طرح تابستانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای از 31 خرداد ماه امسال آغاز شده است و تا 30 تیرماه در استان‏‌های مختلف کشور ادامه می‏‌یابد.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود 40 میلیون و 500 هزار جابه‏‌جایی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‏‌ای صورت گرفته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای افزود: از این تعداد، سهم اتوبوس‏‌های برون‏‌شهری 54 درصد، مینی‏‌بوس‏‌های برون‏‌شهری 33 درصد و سواری‏‌ها 13 درصد بوده است.

افندی‏‌زاده ادامه داد: بر اساس اعلام دستگاه‏‌های تردد شماری که تعداد آنها در استان‏‌های مختلف کشور به 866 دستگاه می‏‌رسد، حدود 95 میلیون جابه‏‌جایی حمل و نقل عمومی و خصوصی در جاده‏‌های کشور ثبت شده است.

وی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 6 درصد رشد داشته است.

* 22 تیر، رکورددار بیشترین تردد در جاده‏‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای همچنین با بیان اینکه ماه مبارک رمضان در پیش است و به طور طبیعی حجم سفرها در روزهای آتی مانده به آغاز این ماه در محورهای مواصلاتی کشور افزایش می‏‌یابد، گفت: روند صعودی عبور و مرور خودروها از 22 تیرماه امسال شدت گرفته است.

افندی‏‌زاده ادامه داد: بررسی‏‌ها نشان می‏‌دهد که در روز 22 تیرماه بیشترین تردد در سطح جاده‏‌های کشور را داشته و در این روز، بیش از 5 میلیون و 300 تردد در جاده‏‌های ایران رخ داده است.

وی همچنین 14 تیرماه را روز دوم اوج تردد در محورهای ارتباطی کشور بیان کرد و گفت: این روز قبل از نیمه شعبان بوده که با 5 میلیون و 280 هزار تردد رکوردی را در این ماه به ثبت رسانده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای گفت: همچنین روز سوم دارای بیشترین تردد در راه‏‌های کشور را 23 تیرماه امسال اعلام کرد.

* مازندران و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین و کم‏ترین سفرها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای همچنین با بیان اینکه در هفته جاری بدون شک سفرهای زیادی را در نقاط مختلف کشور خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد که این سفرها در امنیت و سلامت کامل انجام شود و با خوشی برای مسافران همراه باشد.

افندی‏‌زاده اضافه کرد: بر اساس آمارهایی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای مورد بررسی قرار داده است، مشاهده شد که استان‏‌های مازندران، البرز و فارس در مجموع بیشترین سفرها را داشته‏‌اند.

وی همچنین از استان‏‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و یزد به عنوان دارندگان رکورد کم‏ترین ترددها در سطح جاده‏‌های کشور یاد کرد.

* محور تهران ـ کرج ثبت‏‌کننده بیشترین تردد در راه‏‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‏‌ای همچنین اظهار داشت: هنگامی که از نظر محورهای مواصلاتی مسائل را بررسی می‏‌کنیم، مشخص می‏‌شود که محورهای تهران ـ کرج و برعکس، کرج ـ قزوین و  تهران- قم و برعکس، قائم‏‌شهر ـ ساری و برعکس و مرودشت ـ شیراز و برعکس دارای بیشترین تردد در بین راه‏‌های ارتباطی کشور بوده‏‌اند.

افندی‏‌زاده اضافه کرد: 17 درصد مجموع ترددها از طریق وسایل حمل و نقل سنگین بوده و حدود 83 درصد توسط وسایل نقلیه سبک و سواری‏‌ها در راه‏‌های کشور انجام شده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول