اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهمین دوره تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان قم

9 پژوهش برتر قم معرفی شدند

خبرگزاری فارس: هیئت داوران دهمین دوره تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان قم با صدور بیانیه‌ای 9 اثر برتر این جشنواره را معرفی کرد.

9 پژوهش برتر قم معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در بیانیه هیئت داوران دهمین دوره تجلیل از پژوهشگران فرهنگی استان قم که پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد آمده است: پژوهش محصول سعی آنانی است که روح را به ریاضت معرفت و رنجِ عشق پالایش می‌دهند و گذرگاه‌های سخت و پرپیچ و تاب رهایی از خویش را در می‌نوردند، تا چراغی فرا راه رهنوردان علوم بیفروزند که بتوان با روشنایی آن بر فراز آسمان جاودانگی به پرواز درآمده و آنچنان اوج گرفت تا روح جستجوگر آدمی از منبع پایان‌ناپذیر فیض رحمانی سیراب شده و به آرامش برسد. پژوهش همواره بسان آفتاب درخشانی بر آسمان دفتر دانایی می‌درخشد و فصل فصل زندگی آدمی را از گرمای حضور بی‌غروب خویش لبریز می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌تردید پژوهش یکی از عوامل تعیین کننده توسعه و تعالی هر جامعه است، بنابراین اهتمام به تحقیق و پژوهش، توجه به پیشرفت و سعادت جامعه است.  پژوهش پایه تصمیم‌سازی است و تصمیم‌گیری با اتکاء بر پژوهش صحت، دقت، استحکام و موفقیت در کارها را به دنبال دارد. اگر تحقیق را کلید رشد ملت‌ها بدانیم و برای ترقی و پیشرفت، هیچ روشی را برتر از تحقیق ندانیم، باید پژوهش را قدر بدانیم و پژوهشگر را بر صدر نشانیم و اگر فکر و اندیشه را پاس می‌داریم که لازمه یک جامعه متمدن و متحرک است، باید فرهیختگان و پژوهشگران را سپاس گذاریم.

در بخش دیگری از این بیانیه افزوده شده است: شورای پژوهشی اداره کل به منظور ارج نهادن به پژوهش و پژوهشگران در انتهای سال گذشته طی یک فراخوان عمومی (از طریق جراید استانی و ارسال نامه و پوستر) از مراکز مطالعاتی، پژوهشی و پژوهشگران محترم درخواست کرد که یک نسخه از اثر پژوهشی اعم از پژوهش، مقاله و پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد و دکترا خود را که طی سال‌های‌ 1390 و 1389 پایان یافته است به دبیرخانه دهمین دوره معرفی پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی برتر سال قم ارسال کنند. در پایان فراخوان 71 پژوهش و پایان‌نامه و 45 مقاله با شرایط اعلام شده به دبیرخانه رسید. آثار دریافت شده توسط کمیته تقدیر از پژوهشگران، بر مبنای مدارک مستند و دستورالعمل انتخاب پژوهشگران فرهنگی برتر استانی با رویکرد فرهنگ، هنر و اجتماع انتخاب شده و به منظور تشویق آنان و تمام پژوهشگران ارجمند و ایجاد نشاط و روحیه تحقیق در میان فرهیختگان به ویژه دانشجویان، از آنان تقدیر به عمل آمد.

در این بیانیه تاکید شده است: کمیته تقدیر از پژوهشگران نمونه اذعان دارد و تاکید می‌کند که به یقین در استان قم پژوهشگران و فرزانگان بیشتری حضور دارند که متأسفانه به‌ دلیل عدم اطلاع‌رسانی صحیح، موفق به ارسال مدارک و آثار خود نشده‌اند و بنابر این فرصت تجلیل از آنها فراهم نشده است. امیدواریم در آینده فرصتی برای تقدیر و تکریم تمام محققان فراهم آید. به امید آن روز که هیچ تصمیمی بدون پژوهش اتخاذ نشود و همگان پژوهش را قدر بدانند.

شایان ذکر است با انتخاب هیئت داوران این جشنواره در بخش پژوهش شناخت‌نامه قم اثر حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی رتبه اول، دانش سیاسی در حوزه علمیه قم اثر عبدالوهاب فراتی رتبه دوم و بررسی کارکردهای اجتماعی و فرهنگی شوراهای دانش‌آموزی و بررسی موانع توسعه کتابخانه‌های استان اثر حمید جعفریان‌یسار رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش پایان‌نامه‌های استانی نیز «بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی معلمان» اثر زهرا آریایی‌نسب رتبه نخست، «رابطه میان هوش هیجانی و معنویت در محیط کار با رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان سازمان و نواحی چهار گانه» اثر حسین ابراهیمی رتبه دوم و «بررسی رابطه سطح دینداری والدین و اختلالات رفتاری کودکان در استان قم» رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش مقالات نیز عناوین برتر به بررسی میزان رضایتمندی گردشگران و ارتباط آن با جذب و ماندگاری آنها در شهر قم و نقش خانه‏های دوم در توسعه گردشگری نواحی روستایی تعلق گرفت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول