اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت:

تاجران برای رقابت در منطقه باید اطلاعات خود را به‌روز کنند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت گفت: تاجران برای تبدیل شدن به رقیب قوی در منطقه باید جهت به‌روزرسانی اطلاعات بازرگانی خود اهتمام کنند.

تاجران برای رقابت در منطقه باید اطلاعات خود را به‌روز کنند

مجید قربانی‌فراز ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران که در سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه تشکیل شد، اظهار داشت: تاجران برای اینکه به رقیب قدرتمندی برای سایر تاجران منطقه تبدیل شوند مدام برای ارتقای سطح دانسته‌های خود در امور مختلف اعم از راهکارهای کاهش قیمت تمام شده و افزایش سطح کیفیت، شیوه‌های صادرات بهینه و ... تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تاجران باید از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت و رایزنان بازرگانی به اطلاعات جدید دست پیدا کنند، اضافه کرد: در این سایت مطالب مختلف و مفیدی پیرامون مناقصه‌ها و مزایده‌های جدید عراق، بازارهای عرضه و .. منتشر شده است که تاجران می‌توانند به این اطلاعات دست پیدا کنند.

قربانی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای بهبود معیشت مرزنشینان اتخاذ شده است، بیان داشت: طبق قانون مرزنشینان سالانه می‌توانند نسبت به صادرات برخی کالاها مبادرت کنند لذا چنانچه در چارچوب قانون عمل کنند عواید خوبی خواهند داشت.

وی با اظهار به حرکت تجارت مرزی کشور به سوی تجارت نوین اضافه کرد: در طول سال بازدیدهایی از مرزهای سراسر کشور اعم از گمرک پرویزخان، خسروی، باشماق، مهران و ... به عمل می‌آید که با بررسی وضعیت کنونی می‌توان گفت تجارت کشور از پیله‌وری و خرد به طرف تجارت کلان و نوین در حرکت است.

قربانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه که آیا دفتر نمایندگی سازمان در استان مرزی آذربایجان‌غربی ایجاد خواهد شد، اظهار داشت:  امکان ایجاد دفتر نمایندگی در استان‌های مختلف کشور وجود ندارد ولی مقامات استانی و فعالان عرصه تجارت می‌توانند از طریق ارتباط مداوم با سازمان نسبت به انعکاس مسائل، نیازها و خواسته‌های خود مبادرت کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول