اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک خراسان‌شمالی خبر داد

آغاز فعالیت گمرک خراسان‌شمالی در سایت جدید

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک خراسان‌شمالی از آغاز فعالیت گمرک این استان در سایت جدید خبر داد.

آغاز فعالیت گمرک خراسان‌شمالی در سایت جدید

جواد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه سایت جدید گمرک خراسان‌شمالی در جوار روستای علی‌آباد قرار دارد، گفت: اخیراً فعالیت‌های اداری گمرک استان در این محل آغاز شده است.

وی مساحت سایت گمرک استان را پنج هکتار اعلام کرد و افزود: در این سایت فضای اداری با هزار و 800 متر در سه طبقه احداث شده است.

جعفری تصریح کرد: انبار سایت گمرک استان نیز در فضایی به وسعت هزار و 500 متر در دست ساخت بوده که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

وی میزان اعتبار صرف شده برای اجرای این گمرک را افزون بر 36 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 27 میلیارد ریال از این اعتبار از محل گمرک ایران،‌ دو میلیارد ریال از اعتبارات استانی و 17 میلیارد ریال از محل طرح تأمین شده است.

مدیرکل گمرک خراسان‌شمالی احداث سایت گمرک استان را از محل مصوبات دور دوم سفر دولت به این استان برشمرد و افزود:‌ این پروژه از زمان آغاز تا اتمام یک سال اجرا شده که در نوع خود کم نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صادرات انجام شده از گمرک خراسان‌شمالی تصریح کرد:‌ بر همین اساس طی امسال هفت میلیون و 300 هزار دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

جعفری عمده کالاهای صادر شده از گمرک خراسان‌شمالی را شامل رول پلاستیک، پاکت پلاستیکی، ظروف یک‌بار مصرف، طناب پلاستیکی، سیب‌زمینی، پودر لباس‌شویی، ورق آهن، گرانول مواد پلاستیکی بازیافتی و سیمان پرتلند تیپ یک، دو و پنج، عنوان کرد.

مدیرکل گمرک خراسان‌شمالی گفت: این کالاها به کشورهای عراق، امارات، ژاپن، ایتالیا، افغانستان و کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

به گزارش فارس،خراسان‌شمالی جزو 16 استان مرزی کشور بوده که 301 کیلومتر مرز بین‌المللی مشترک با ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول