اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کالاهای صنعتی و معدنی انجام شد

صادرات 3.6 میلیون دلاری از گمرک همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در دو ماه سال جاری 3 میلیون و 600 هزار دلار صادرات در بخش صنایع و معادن از همدان انجام شد.

صادرات 3.6 میلیون دلاری از گمرک همدان

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در دو ماه سال جاری 3 میلیون و 600 هزار دلار صادرات از طریق گمرک استان در بخش صنایع و معادن انجام شده است.

وی افزود: این میزان برابر با 15 هزار تن بوده و از نظر وزنی معادل 27 درصد از کل ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: از این میزان 3 میلیون و 156 هزار دلار در بخش صنعت، 433 هزار دلار در بخش مواد شیمیایی و 5 هزار دلار نیز در زیرشاخه معدن بوده است.

وی با بیان اینکه سیمان به عنوان مهم‌ترین اقلام صادراتی این بخش به شمار می‌رود، ابراز داشت: سیمان با صادرات 918 هزار دلاری در دو ماه سال جاری هفت درصد از صادرات استان را به نام خود کرده است.

فرشچی‌موحد افزود: چینی‌آلات بهداشتی نیز با 528 هزار دلار چهار درصد از صادرات استان همدان را به نام خود ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه کاشی از دیگر اقلام صادراتی این بخش است، تصریح کرد: کاشی با 384 هزار دلار و سه درصد، ظروف تفلون با 377 هزار دلار و سه درصد، موکت با 257 هزار دلار و دو درصد و لوله پی وی سی با 226 هزار دلار و 1.7 درصد از کل صادرات در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: 23 قلم کالا در دو ماه سال جاری از گمرک همدان به کشورهای عراق، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان و اتیوپی صادر شده است.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: میزان صادرات این بخش در اردیبهشت ماه امسال 2 میلیون و 182 هزار دلار و به وزن 8 هزار و 327 تن بوده است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول