اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بانوان مؤثرند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: بهترین راه برای کاهش ‌آسیب‌های اجتماعی ‌بانوان برگزاری برنامه‌های مناسب‌ فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی‌، ورزشی و ... است.

برنامه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بانوان مؤثرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در جلسه امور بانوان این ‌شهرستان اظهار داشت: بانوان ایران اسلامی ‌با حفظ حجاب و عفاف خود می‌توانند جایگاه و شأن یک زن مسلمان و ایرانی را در جهان ارتقا‌ دهند و زمینه افتخار انقلاب اسلامی را در جهان رقم بزنند.

وی بهترین راه برای کاهش ‌آسیب‌های اجتماعی ‌بانوان را برگزاری برنامه‌های مناسب‌ فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی‌، ورزشی و ... دانست ‌و از مسئولان ‌خواست‌ زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را فراهم آورند.

متقی گفت: با توجه به استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست حضرت امام (ره)، وجود مقام معظم رهبری‌ در راس حکومت و نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی و پایبندی بانوان این شهرستان به اصول اعتقادی ‌و دینی هیچ‌گونه آثار بد‌حجابی یا ‌بی‌حجابی در این شهرستان مشاهده نشده و بانوان این شهرستان با استفاده از حجاب کامل الگو و نمونه سایر شهرهای‌ استان کرمان‌ و کشور هستند.

وی از رابطان امور کمیسیون بانوان و خانواده در ادارات و نهادها خواست تا زمینه ترویج فرهنگ ارزش‌های اسلامی را هر چه ‌بیشتر در بین کارکنان ادارات و نهادها فراهم آورده و با مسئولان مربوطه همکاری بیشتری ‌داشته باشند.

متقی ابراز داشت‌: بانوان در جامعه به ویژه در ‌خانواده باید نقشی قوی و قدرتمند ‌داشته باشند تا نیاز‌های فرزندان‌، همسران و‌ جامعه را با دقت و آگاهی بیشتر‌ سنجیده و در آگاه شدن به دردها و در نتیجه درمان آنها اقدام کنند، زیرا هر اندازه ارزش‌ها و‌ باور‌های دینی در خانواده و جامعه تبیین شود و بانوان بیشتر از گذشته با اسلام‌، قرآن‌ و اهل بیت (ع) مانوس شوند، تاثیر و نمود آن در سلامت فرزندان و در نهایت جامعه مشهود و نمودار می‌شود. 

وی افزود: نقش اصلی زنان در مدیریت خانواده تعلیم ارزش‌های دینی و تربیت صحیح فرزندان، همسر‌داری و آگاه بودن به مسائل مختلف جامعه  است، لذا مادران و زنان امروز ‌باید ‌به مسائل روز جامعه آشنا باشند و با آگاه شدن از انواع فتنه‌ها با بصیرت لازم فرزندان خود را در بر خورد با این فتنه‌ها آماده کنند.

در ادامه جلسه کارشناسان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های خود پرداختند که عمده فعالیت کمیته‌ها در راستای انتقال دانش و مهارت جدید به زنان در قالب برگزاری کلاس‌های آموزش و مهارت ‌خانواده‌، ‌انسجام‌بخشی کارها و فعالیت‌های‌ زنان، فعال کردن کارگاه‌های تولیدی مشاغل خانگی‌، ایجاد تعاونی ویژه بانوان‌، استفاده از وجود تحصیل کردگان برای انجام تحقیقات مشاوره‌ای‌، سوق دادن دانشجویان برای بررسی معضلات و مشکلات زنان در جامعه و ...‌عنوان شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول