اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

آسیب‌های اجتماعی نظام مستحکم خانواده‌ها را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل‌ گفت: بروز آسیب‌های متعدد اجتماعی سلامت و بنیان مستحکم نظام خانواده را تهدید می‌کند و باید در این زمینه مراقبت لازم انجام شود.

آسیب‌های اجتماعی نظام مستحکم خانواده‌ها را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی ـ فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: این تهدیدها و آسیب‌ها به‌گونه‌ای از طرف دشمنان تدارک دیده شده است تا ذهن جوانان را به برنامه‌های انحرافی مشغول کرده و با استفاده از غفلت به وجود آمده ضربه کاری به پیکره نظام اسلامی و جامعه تدینی ایران وارد کند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین اوضاع و احوالی باید سطح فرهنگ و آشنایی خانواده‌ها با مسائل آسیب‌آفرین اجتماعی را ارتقا داد و در یک برنامه‌ریزی دقیق تلاش کرد تا پیامدهای این آسیب‌ اجتماعی به حداقل برسد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل‌ ضرورت احصا و دسته‌بندی این آسیب‌ها و ارائه راهبرد مناسب برای پیشگیری و کاهش آنها را ضروری خواند و گفت: هر چند امکانات و ظرفیت توانمندی اجازه نمی‌دهد کارها و مسئولیت‌ها به شکل واقعی و در حد مطلوب انجام شود اما آنچه که بسیار ضروری و مهم به نظر می‌رسد تلاش در مسیر به تحقق نشستن اهداف و آرمان‌های اجتماعی و مردمی است.

دست‌باز یادآور شد: تنها با برنامه‌ریزی کوتاه مدت و یا نگاه بسته به برخی از مسائل نمی‌توان آسیب‌ها و تهدید‌ها را به معنای واقعی شناخت و نسبت به رفع آنها اقدام کرد اما آنچه ضروری به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی مستمر و پایدار در این حوزه است که نهاد‌هایی همچون آموزش و پرورش، مجموعه‌های حمایتی و دستگاه‌های فرهنگی باید در این حوزه آستین بالا زده و کمر همت ببندند.

این مسئول ایام فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی دقیق برای غنی کردن این ایام را بسیار ضروری و با اهمیت توصیف کرد و افزود: در این ارتباط ما در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان با در نظر گرفتن سلایق و علایق جوانان طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خوبی را در دست اقدام داریم تا بخشی از حرکت خبیث دشمن را در این عرصه خنثی کنیم و بتوانیم بر اهداف و تدبیر اندیشیده شده دست یابیم.

در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به تنوع و گستردگی آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این آسیب‌ها که پیامدهای آن بسیار دامنه‌دار و وسیع به نظر می‌رسد موضوع مواد مخدر و سوء مصرف در این حوزه است که در سال‌های اخیر تلاش شده است تا اولویت پیش‌بینی و پیشگیری از این آسیب و معضل اجتماعی در حد امکان جلوگیری شود.

رویا احمدیان ضرورت شناسایی مناطق آسیب‌پذیر در شهرهای مختلف استان اردبیل را خاطرنشان کرد و گفت: در این باب حرکت‌های خوبی در استان اردبیل آغاز شده است و به نظر می‌رسد با شناسایی مناطق آسیب‌پذیر راهکارهای درست برای کنترل و مهار این آسیب‌ها تدارک دیده شده و پیش‌بینی شود.

وی خواستار همکاری و کمک جدی دستگاه‌های اجرایی این استان برای پیشبرد اهداف و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با ارائه گزارشی از روند اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش شالوده این سند را توجه جدی به حوزه تربیتی و پرورشی نسل آینده همراه با تخصص و تعهد‌پروری توصیف کرد.

احمد محمود‌زاده از اجرای نظام جدید آموزشی شش، سه، سه از ابتدای سال تحصیلی آینده خبر داد و تصریح کرد:‌ دوره‌های آموزشی و تربیتی برای معلمان مقطع ابتدایی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان همچنین از راه‌اندازی دو دانشگاه فرهنگیان در استان اردبیل با هدف پذیرش دانشجو و همچنین ارتقای سطح علمی فرهنگیان به صورت جداگانه برای جنس زن و مرد خبر داد و اذعان داشت: 500 دانشجو در شش رشته این دانشگاه پذیرفته شده و به تحصیل و علم‌آموزی مشغول می‌شوند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول