اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اداری مطرح شد

سال‌های اخیر حتی یک کلاس درس در ارومیه ساخته نشده است

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: دانش‌آموزان در ارومیه از مشکل کمبود فضای آموزشی رنج می‌برند، به طوری که چهار سال گذشته در این شهرستان حتی یک کلاس درس اضافه نشده است.

سال‌های اخیر حتی یک کلاس درس در ارومیه ساخته نشده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جواد شریف‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری ارومیه اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت در چهار سال گذشته حتی یک کلاس درس به فضای آموزشی این شهرستان اضافه نشده است به طوری که این مسئله به یکی از مهم‌ترین چالش‌های ارومیه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در مبحث کمک به مناطق محروم، اجرای ماده 180 و مواد دیگر قانون، به ارومیه به دلیل مرکزی بودن آن توجه زیادی نشده است در حالی که متوسط حضور دانش‌آموز در کلاس‌های درس آذربایجان‌غربی 30 نفر ولی در ارومیه 41 نفر است و این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر مقام عالی وزارت قول مساعد برای کلنگ‌زنی و احداث پنج مجتمع آموزشی اخذ شد ولی تاکنون به جز در مورد یک مجتمع، اقدامات موثری برای ساخت و ساز این مجتمع‌ها انجام نگرفته است که می‌طلبد این موضوع پیگیری شود.

 فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه برای ساماندهی و افزایش فضای آموزشی این شهرستان پیگیری‌هایی از استانداری انجام شده است، اضافه کرد: از استانداری اعلام شد سالانه بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار خارج از ضوابط مالی، به آموزش و پرورش کمک می‌شود پس از ما خواسته شد که این موضوع را از مراجع ذی‌ربط پیگیری کنیم تا سهم ارومیه و دلایل عدم تحقق آن بررسی شود.

شریف‌نژاد با اشاره به وقوع مهاجرت از مناطق مختلف آذربایجان‌غربی و استان‌های همجوار به این شهرستان، بیان داشت: از سال 1385 تا سال 1390 بیش از 210 هزار نفر به این شهرستان مهاجرت کرده‌اند، حال آنکه بسترهای لازم و ساختار مناسبی برای خدمت‌رسانی برای همه این افراد وجود ندارد.

 از 200 مصوبه سفرهای رییس جمهوری 47 پروِژه اجرا نشد

فرماندار ارومیه با بیان اینکه سه سفر رییس جمهوری به این شهرستان 200 مصوبه را در برداشت، اضافه کرد: از این تعداد، 47 پروژه شروع نشده، 71 پروژه نیمه تمام مانده است، 19 پروژه بلاتکلیف بوده و 63 پروژه نیز به مراحل اتمام رسیده است.

وی به وجود 15 پروژه مهر ماندگار در ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: در ارومیه 15 پروژه به عنوان پروژه‌‌های مهر ماندگار با اعتبار بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان به تصویب رسیده است که تلاش می‌شود تا پایان خدمت دولت دهم این طرح‌های عمرانی به بهره‌برداری برسند.

وی با اظهار به اینکه برنامه‌های عمرانی و فرهنگی این شهرستان تحت تاثیر ادارات کل قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ارومیه مرکز استان قلمداد می‌شود بسیاری از برنامه‌های شهرستانی از امور استانی تاثیر می‌پذیرد به طوری که می‌توان گفت 50 درصد اداره‌ها ساختمان مستقل ندارند.

خشک‌شدن دریاچه ارومیه به مانعی برای توسعه تبدیل شده است

شریف‌نژاد با بیان اینکه برای نجات دریاچه ارومیه اقدامات موثری انجام شده است، ادامه داد: یکی از راهکارها انتقال آب از ارس به این دریاچه است که به نظر می‌رسد توجیه اقتصادی ندارد، بر این‌ اساس اگر آب ارس در تبریز به مردم عرضه شود، راه‌های آسانتر و کم‌هزینه‌‌تری برای تامین آب دریاچه وجود دارد.

وی با اظهار به اینکه خشک‌شدن این دریاچه بر توسعه و اشتغال استان تاثیر منفی گذاشته است، ادامه داد: از چندی پیش به صنایع‌ آب‌بر و پروِژه‌های آب‌بر مجوز فعالیت صادر نمی‌شود با وجودی که در این زمینه چندین پروژه مشارکتی تعریف شده است.

فرماندار ارومیه بر لزوم ساماندهی چاه‌های آب غیرمجاز تاکید کرد و اظهار داشت: بارها گفته شده که در این استان 20 هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد پس زمان آن رسیده برای شناسنامه‌دار کردن این چاه‌ها تلاش شود مضاف بر اینکه تاکنون فقط چهار هزار حلقه ساماندهی شده است.

وی از یوناتام بت‌کلیا، نماینده آشوریان ارومیه و سراسر کشور به دلیل پیگیری مسائل این شهرستان قدردانی کرد و اظهار داشت: تصور ما بر این است که وی نه‌تنها نماینده آشوریان بلکه نماینده همه مردم این شهرستان است و همواره در مسائل فرهنگی، عمرانی و اجتماعی در کنار مقامات قرار گرفته است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول