اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیر‌دولتی خبر داد

ساخت بزرگ‌ترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون امور مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیر دولتی از پیشرفت فیزیکی 60درصدی بزرگ‌ترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در استان اصفهان خبر داد و گفت: به زودی این مرکز در اصفهان آغاز به کار می‌کند.

ساخت بزرگ‌ترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصغر شاهزیدی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با اشاره به اینکه این حوزه خدمات اساسی و پایداری را ارائه می‌دهد، اظهار کرد: این معاونت سه دغدغه اشتغال، مسکن و ازدواج دارد که مهم‌ترین آن اشتغال است که به توانمند سازی شغلی و کسب درآمد، خودکفایی جامع و خارج شدن از وابستگی به خدمات دولتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین موارد برون رفت از مسائل و مشکلات بهزیستی اشتغال و بحث کارآفرینی است، افزود: سهمیه بهزیستی استان در کارگروه اشتغال در سال 90، هزار و 450 نفر بوده است که امسال این رقم به 6 هزار و 400 رسیده است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیر دولتی تصریح کرد: بیش از 115 میلیارد ریال از اعتبارات و تسهیلات بانکی و بلاعوض در این خصوص پرداخت شده است.

وی دفتر دیگر این معاونت را دفتر مشارکت‌های مردمی دانست و گفت: هر چند اعتبارات این بخش پاسخگوی نیازها نیست، اما 160 هزار نفر را با کمک خیران زیر پوشش قرار دادیم.

شاهزیدی به شناسایی و جذب مشارکت خیران، مجموعه‌ها و مؤسسات خیریه اشاره کرد و افزود: 77درصد از خیران و مؤسسات خیریه‌ای به بهزیستی کمک می‌کنند و تنها 23 درصد از ارائه خدمات این بخش توسط بخش دولتی در بهزیستی انجام می‌شود.

وی با تاکید به اینکه هزینه‌های سنگین بهزیستی از عهده هیچ دولتی بر نمی‌آید، اضافه کرد: سال گذشته خیران بیش از 16 میلیارد تومان به صورت نقدی، غیر نقدی و ارائه خدمات به بهزیستی اصفهان کمک کرده‌اند.

*پرداخت صدقات تلفنی به مددجویان بهزیستی اصفهان

معاون امور مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیر دولتی در ادامه از میزان 60 درصدی پیشرفت فیزیکی بزرگ‌ترین مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست خبر داد و گفت: با ظرفیت بیش از 150 نفر این مرکز ظرفیت نگهداری دارد.

وی اضافه کرد: دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با شرکت مخابرات استان تعاملاتی انجام داده است که از طریق تلفن گویا مقدار صدقه اعلام و همراه قبوض تلفن پرداخت می‌شود.

شاهزیدی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این سامانه تا شش ماه ابتدای سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین به مسکن مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: یک هزار و 452 نفر تأمین سرپناه در سال گذشته داشتیم که نزدیک به 52 میلیارد ریال در قالب کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات وام بانکی انجام شده است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مؤسسات غیر دولتی گفت: 18 هزار فاقد مسکن زیر پوشش بهزیستی داریم که 3 هزار و 400 واحد برای امسال مورد هدف قرار گرفته است.

وی به دفتر مجتمع‌های روستایی و ارائه 82 مورد خدمات بهزیستی اشاره کرد و گفت: در این مرکز 52 واحد مهد‌های کودک به صورت غیر‌دولتی و خصوصی‌سازی کار می‌کنند.

شاهزیدی تصریح کرد: 14 هزار نفر از معلولان بهزیستی از این سازمان خدمات می‌گیرند و بالغ بر 2 هزار و 200 نفر نیز در زمان اوقات فراغت خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول