اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

جامعه روحانی میرزا کوچک جنگلی کتاب می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: کتاب «جامعه روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی» در گیلان تدوین و منتشر می‌شود.

جامعه روحانی میرزا کوچک جنگلی کتاب می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در دومین کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی و 140 شهید روحانی گیلان با اشاره به وجود روحیه شهادت و مبارزه‌طلبی ملت ایران بیان داشت: امروز ایران با چنین پشتوانه‌ای در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی در جهان پیشرفت کرده است و تا شکوفایی نهایی هرگز دست بر نخواهد داشت.
وی ابعاد مختلف پیشرفت‌های ایران در جهان را به واسطه داشتن پشتوانه‌های دینی دانست و تصریح کرد: دشمن با دسیسه‌های شیطانی نمی‌تواند ایران را از حرکت باز دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به اهداف کنگره شهید میرزا کوچک و 140 شهید روحانی گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: شناسایی روحانیون شهید استان، جمع‌آوری، حفظ و ماندگار کردن آثار شهدا، معرفی شهدا به جامعه، تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و انقلاب و آشنا کردن جامعه به‌ویژه جوانان و طلاب با اهداف، آرمان‌ها و حماسه آفرینی‌های شهدای روحانی از جمله اهداف این کنگره است.
وی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، جمع‌آوری آمار شهدای روحانی، ایثارگران طلبه و روحانی، جمع‌آوری آثار شخصی شهدای روحانی شامل زندگینامه و خاطرات، تدوین و نشر علمی ادبی شامل مجموعه مقاله‌ها، کتاب، شعر و داستان را از دیگر اهداف کنگره شهید میرزا کوچک و 140 شهید روحانی گیلان اعلام کرد.
شفیعی‌زاده تدوین و تولید فیلم مستند چهار شهید شاخص روحانی گیلان و دیگر شهدای روحانی را از برنامه‌های پیش رو کنگره شهید میرزا کوچک و 140 شهید روحانی گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: تدوین و چاپ کتاب نقش روحانیون گیلانی در انقلاب و دفاع مقدس، تهیه آلبوم روحانیت در دفاع مقدس با تصاویر جذاب و زیبا، ساخت و نصب تندیس و یادمان شهدای روحانی در مدرسه‌های علمیه و ورودی شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های پیش رو این کنگره است. 
وی، با اشاره به تلاش‌های میرزا کوچک جنگلی در نهضت جنگل خاطرنشان کرد: میرزا کوچک جنگلی با این حرکت می‌خواست آزادگی و غیرت را همواره استوار و جاودان در سرزمین ایران بگستراند و ثمره‌ای درخشان از حقیقت ناب ولایت را جلوه‌گر شود. 
این مسئول با زنده نگه داشتن یاد و خاطره 140 شهید روحانی گیلان افزود: آنان در زندگی خود راه خدمت به انقلاب و نظام اسلامی ایران را انتخاب کردند. 
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با پرچمداری روحانیت به پیروزی رسید و خمیرمایه انقلاب در زندان‌ها با تبعیت از فرامین امام راحل شکل گرفت.
به گفته شفیعی‌زاده، در دوران دفاع مقدس نیز روحانیت پرچمداری کرده و علمداری صحنه‌های دفاع مقدس را به‌عهده داشته‌اند. 
وی با بیان اینکه شهدا مظهر اقتدار ایران هستند، ابراز داشت: در تمام جهان الگوهای کاملی از ایثار، مقاومت، ارزش‌های انسانی و اخلاقی مانند شهدا یافت نمی‌شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، رمز موفقیت کشور را معنویت رزمندگان ذکر کرد و یادآور شد: روحیه ولایت‌مداری شهدا بود که استکبار را شکست داد اما استکبار درصدد است که آن را از ما بگیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول