اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشکده شهید مطهری:

میرزا کوچک دانش‌آموخته مکتب امام حسین(ع) بود

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشکده شهید مطهری گفت: میرزا کوچک‌خان جنگلی روحانی دیندار و دانش‌آموخته مکتب امام حسین(ع) بود.

میرزا کوچک دانش‌آموخته مکتب امام حسین(ع) بود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عباسی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره طراحی پوستر میرزا کوچک‌خان در سالن خاتم‌الانبیا(ص) این شهر، اظهار داشت: میرزا کوچک جنگلی بزرگمردی مبارز و نستوه در مقابله با دشمنان اسلام بود.
وی با بیان اینکه میرزا متعلق به تمام جهانیان است، افزود: میرزا کوچک دارای یک شخصیت جهانی بوده و انسانی آرمان‌گرا و هدفمند بود و جان خود را در راه اسلام و انسانیت تقدیم کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشکده مطهری گفت: میرزا به دنبال نام نبود و برای آرمان‌های الهی و از روی بصیرت و آگاهی با متجاوزان به خاک کشور و حکومت ظالم مرکزی جنگید. 
وی، با بیان اینکه میرزا مجاهدی دشمن‌ستیز و مومن بود، تصریح کرد: میرزا کوچک‌خان دشمن‌شناس برجسته‌ای بود و هرگز فریب نخورد.
 
*میرزا الگوی جوانان ایرانی است 
استاد تاریخ دانشگاه با بیان اینکه میرزا در نهضت جنگل در مقابل زورگویان به ملت ایستاد، تصریح کرد: میرزا، قربانی توطئه دشمنان خارجی، اتحاد دشمنان خارجی و نفاق درونی به خود شد. 
وی ادامه داد: میرزا با روس‌ها، انگلیسی‌ها و دولت‌مردان وقت ایران جنگید و در نبرد با کفار الگوی جوانان ایرانی است. 
عباسی با اشاره به عهدنامه روس، انگلیس و دولت ایران با میرزا کوچک جنگلی بیان داشت: هر چند این عهدنامه‌ها توسط این سه دولت شکست ولی مطالعه آنها می‌تواند در فهم میزان ترس این دولت‌ها و شخصیت میرزا کمک بسیاری کند.
وی با بیان اینکه میرزا تا آخرین قطره خون در برابر ظالمان ایستاد، اذعان داشت: برخی یاران سست عنصر و بی‌عقیده میرزا را تنها گذاشتند.
 
*میرزا وظیفه‌شناس و تکلیف‌گرا بود 
  این مسئول، با اشاره به اینکه باید در حوزه میرزاشناسی تلاش کنیم، ابراز داشت: در این حوزه و معرفی میرزا به جهانیان کم‌کار شده است. 
عباسی اضافه کرد: امروز باید با درس گرفتن از حماسه عاشورا راه سالار شهیدان را ادامه داد و در مقابل یاوه‌گویی بیگانگان بایستیم. 
به گفته وی میرزا کوچک جنگلی که در دوران جوانی و نوجوانی دروس دینی را آموخته بود توانست آموزه‌های دینی خود را عملی کند.
 
*نهضت جنگل هفت سال عمر کرد 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشکده مطهری با اشاره به مبارزات نهضت جنگل به رهبری میرزا خاطرنشان کرد: نهضت جنگل در راه مبارزه و مجاهدت هفت سال عمر کرد. 
وی گفت: امروز باید مردان و زنان کشور در مقابل زیاده‌خواهی غرب ایستادگی کنند و راه سیدالشهدا را ادامه دهند.
به گزارش فارس، سال‌هاست که نام میرزا کوچک جنگلی سند افتخار مردمان سرزمین گیل است و گیل مردان و گیل زنان هرگاه که نام او را می‌شنوند رادمردی را در نظر می‌آورند که غیرت دینی او جز پاسداری از کیان اسلامی را برنتابید.
میرزا کوچک فرد بزرگی است که در تاریخ تشیع گیلان می‌درخشد و راهش طریقی است که می‌تواند الهام‌بخش رهروان طریق مردانگی دیار سبز گیلان باشد.
میرزا کوچک سردار جنبش جنگل، مردی از تبار سرزمین گیل است که اساس نهضت جنگلی‌ها را بر پایه اخراج نیروهای بیگانه، برطرف کردن بی‌عدالتی، مبارزه با خودکامگی و استبداد و برقراری دولتی مردمی بپا کرد.
میرزا کوچک نماد روحانی بیدار، عالم، آگاه و سلحشور در تاریخ ایران است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول