اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان خبر داد:

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی میرزا کوچک‌خان گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های گیلان از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی میرزا کوچک‌خان و گیلان شناسی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی میرزا کوچک‌خان گیلان
محمد احمدی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در 16 کتابخانه گیلان مرکز مشاوره راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: تا پایان آذر امسال این کار عملا اجرایی می‌شود.
وی ایجاد قفسه‌های کتاب با عنوان «پیک مهر» را از دیگر برنامه‌های امور کتابخانه‌های استان برشمرد و اذعان داشت: برای ایجاد این قفسه‌ها 200 نقطه در رشت شناسایی شده است و تا پایان سال جاری این کار انجام می‌شود.

* راه‌اندازی 160 اتوبوس کتابخانه سیار در گیلان

این مسئول با بیان اینکه قصد ما این است که فضای کتابخوانی از  حالت رسمی خارج شود، تصریح کرد: برای هر 100 کتاب که در قفسه می‌گذاریم 300 کتاب ذخیره نگه می‌داریم.
وی راه‌اندازی کتابخانه سیار در قالب اتوبوس را از دیگر برنامه‌های امور کتابخانه‌های استان ذکر کرد و ابراز داشت: برای این منظور 160 اتوبوس در نظر گرفته می‌شود.
احمدی‌پور اضافه کرد: قرارداد این راه‌اندازی با اداره کل ارشاد و استانداری گیلان بسته شده و منتظر تامین اعتبار آن هستیم و تاکنون 20 نقطه شناسایی شده است.

* کتابخانه تخصصی میرزا کوچک راه‌اندازی می‌شود

وی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی میرزا کوچک و گیلان‌شناسی در مرکز این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر مراحل پایانی این کار هستیم و جانمایی و چیدمان آن انجام می‌شود.
مدیر کل امور کتابخانه‌های گیلان، هدف از راه‌اندازی این کتابخانه تخصصی را دسترسی بهتر محققان به کتاب‌های میرزا کوچک و گیلان‌شناسی عنوان کرد و یادآور شد: همواره کمبود فضای فرهنگی یکی از مشکلات بوده و امیدواریم با ایجاد فضای بهتر و بیشتر برای مطالعه کتاب‌های تخصصی این مشکل برطرف شود.
وی از همگان خواست تا اگر کتابی درباره گیلان و یا قیام میرزا کوچک دارند آن را در اختیار کتابخانه تخصصی قرار دهند تا همه بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

* تشکیل کانون‌های ادبی و خیران کتابخانه‌ساز در گیلان

 احمدی‌پور تشکیل کانون‌های ادبی را از دیگر برنامه‌های امور کتابخانه‌های استان ذکر کرد و اذعان داشت: در این راستا سه کانون را محور فعالیت قرار داده‌ایم.
 وی افزود: قرار است کانون‌های ادبی را تشکیل دهیم و بحث نقد کتاب را داشته باشیم و مکان در اختیار ما قرار دهند و ما نیز اعلام کرده‌ایم که هر کس می‌تواند در این بخش به ما کمک کند.
مدیر کل امور کتابخانه‌های گیلان با بیان اینکه با ایجاد این کانون‌ها، کتابخانه‌ها و اعضای ما وارد فضای نقد و چهره‌های جدید می‌شوند، تصریح کرد: کانون‌های ادبی ارشاد فعال نیستند و ایجاد چنین فضایی برای کتابخانه‌های استان لازم است.
وی همچنین از تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز خبر داد و ابراز داشت: مقدمات این کار فراهم شده و تا دو ماه آینده انجمن خیران کتابخانه‌ساز  در تمام شهرستان‌های استان فعال می‌شود.
احمدی‌پور خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها جزو مکان‌هایی هستند که افراد تاثیرگذار در این بخش کمک می‌کنند و در مرحله هیئت امنایی است.
به گفته وی، گیلان دارای 75 کتابخانه و بیش از 90 هزار عضو کارت‌دار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول